CrossCreekRapids

Alla inlägg under december 2008

Av Ingela - 31 december 2008 07:51

Passar på att skriva ett inlägg innan skaran vaknar.

Här blåser det som sjutton, det som väckte mig vid sju idag... Mutter...


Jag har inte tänkt skriva någon resumé över mitt år, tror jag. Den enda större saken som hänt här är att jag avlsutat mina universitetsstudier och tagit min lärarexamen. Kändes sköönt. Sista terminen var en plåga med c-uppsattsen.

Gumman har gjort sina framsteg, pratar sju stugor full, dock inte alltid begripligt.


I vilket fall som helst ha en underbar nyårsafton (det ska jag ha) och ett fortsatt gott nytt år!


Smäller du raketer passa fingrar, ansikte och kropp, du har bara en uppstättning  och ett nytt år är roligare med alla kroppsdelar i behåll.

Av Ingela - 30 december 2008 17:32

Var och handlade inför imorgon idag, laddade för ett helt gäng med folk på stan och ICA med hade laddat helt i onödan. Det gick att gå på stan utan att armbåga sig fram och på ICA hittade vi en parkering direkt och inne i butiken var det ungefär som vilken vardag som helst. Fort gick det.


I morgon blir vi ett fint gäng här hemma, mamma, H, P, broder, Susanne och M o M från Västerås kommer. Fyra barn också, icket att förglömma. 

Maten blir Filé ala Cardin (tror det heter så) och nån efterrätt. Gubben har inte sagt vilken ännu, det är han som lagar maten :) Skönt att slippa den biten i alla fall, jag har skött städningen.


Nu ska jag ställa mig och fixa spagetti till 7 personer då P, M och M kommer redan i kväll.


Ha de gött.

Av Ingela - 30 december 2008 17:31

Av Ingela - 28 december 2008 22:49

Idag har då mesta tiden spenderats ute. S och hennes dotter H var hit mitt på dagen. Ungarns slogs om pulkan och sparken, det duger ju inte att ha var sin utan båda skulle ha samma. Gumman fick sig en vacker fläskläpp också. Hon ville promt sitta på fyrhjulingen så jag lät henne. Skulle då ta ett kort på den lilla på den stora och då hittar hon på att hon ska ner... Fort gick det och jag hann inte med. Snacka om att det skar i mammahjärtat. Huvva vad urslig jag kände mig...

Blev bortbjudna på middag hos Susanne, blev kebabspett med potatisgratäng och sallad. Supergott var det. Vi fick lura hem Gumman, hon hade inte alls tänkt hem och sova. Mormor funkar alltid så hon fick vackert lämna varma stugan för att möta oss hemma. Gumman nöjd och somnade sött efter en flaska vällning.

Nu ska jag ta en värmande dusch sen kvällste till CSI.

Av Ingela - 28 december 2008 22:48

Av Ingela - 27 december 2008 20:34

Min coelogyne Cristata kommer med något, bulber eller stänglar har jag ingen aning om men den växer :)

Den har två sådana piggar som gror.

Den står i semihydrokultur och hänger i mitt svalaste fönster. Hängt ute i det fria tills det var en ca 5+, har inte tilläggsbelysning till den. Jag hoppas verkligen det är blommor. En belöning för gott odlande.


Idag var jag förbi min svägerska och gav första hjälpen till en orkidé hon har, delade den och tog den mindre delningen själv. Har satt den lilla stackaren i vitmossa för att hjälpa den med rottillväxt. 

Har absolut ingen aning om vad det är så jag hoppas den blommar någon gång så jag får se vad det är. En vild gissning är någon sorts Cymbidium. Får se vems som blommar först, min eller Susannes.

Av Ingela - 27 december 2008 20:12

Av Ingela - 26 december 2008 20:53

men den kan få den hårdaste mage att säga upp sig. Jag har ätit alldeles för gott och onyttigt nu i dagarna tre och min mage gillar det inte alls längre. Från och med nu blir det husmanskost utan födelsedagstårtor. I alla fall till 4 januari då P fyller år. (Om du ska ha tårta?)


Annars idag har vi mest varit ute, var ner till mammas stuga och käkade tårta då hon fyller år idag, det var visst 25 igen... Själv slutade jag fylla vid 20. Hehe.


Vi har sett spår av våran katt Isis idag så han håller sig här i närheten i alla fall. Börjar undra om han varit och pissat in reviret, det blir ju en del då han är ensamkatt i byn och närmaste katt finns 3 respektive 5 km bort. Det blir att pissa för stackarn.


Nu ska jag och Gubben se film från igår, spelade in "Jack Sparrow" piraten...

menar naturligtvis Pirates of the Caribbean - Döds mans kista.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards