CrossCreekRapids

Alla inlägg under april 2009

Av Ingela - 29 april 2009 21:27

Det har varit riktigt skönt ute idag men har knappt hunnit vara ute något alls. Lektioner fram till 14.10 sen göra provet de ska ha i morgon fram till 15.45 Tokhandla inför helgen, hem, packa upp paketet med sommarblommor som kom, käka middag och sen till syjuntan. Nu är det kallt...


Jag och mamma beställde från Bakker trots att det har en del dåliga vitsord på vissa forum. Vi blev jättenöjda över hur lökarna och plantorna såg ut. Plantorna är tjocka och fina, lökarna är stora och fasta. Nu får vi bara hoppas att det håller hela vägen fram till blomning också.


Har fått lite nya bilder på lilleman idag. Så gudomligt söt man kan vara då.

Vi ska åka och hälsa på honom nästa vecka, förmodligen.

Stackarn är fortfarande namnlös men det dyker nog upp något.


Nu ska jag inta lådan för att orka jobba en sista dag denna vecka.

Av Ingela - 29 april 2009 21:27

Av Ingela - 28 april 2009 21:13

Av Ingela - 28 april 2009 21:08

Det har varit jobbigt på jobbet idag av olika anledningar jag inte ska ta upp här alls. Det kändes skönt att få mysa ner i soffan med Gumman sen då jag kom hem.

Sen jag kom hem har jag sjutton inte gjort ett smack, duschat och glott på burken är vad jag har åstadkommit men ibland ska man väl få ha sådana dagar också. Ska ta tag i saker i morgon igen...


Nu; lådan.

Av Ingela - 27 april 2009 19:18

Jodå, det har regnat hela dagen. Grått och trist har det varit. Då vi knappt har varit ute idag jag och Gumman har hon löpt amok inne. Hon har hunnit överallt och lite till på tre hundradelar. Vid halv två gav jag upp och gick ut med henne. Gummans regnkläder funkade finfint men mina drack vatten och jag var dyngsur efter tio minuter. Det blev att jag satt i kuvösen och Gumman häckade mitt mellan ute och kuvösen...


När Gubben kom hem for vi in till Piteå, han skulle ha olja och jag ett klösträd åt lilla kisse på ÖB, de var billiga. Får se hur länge den håller. Ibland är det som Gubben säger att man får det man betalar för. Sen åt vi "ambujjaje" på Frasses. Det var länge sen så det var riktigt gott.


Nu ska jag plocka ihop inför i morgon, ta en dusch och sen dö i soffan framför CSI.


Ha en bra kväll.

Av Ingela - 27 april 2009 19:15

Av Ingela - 27 april 2009 06:26

Vi var ute hela dagen igår, riktigt fint vårväder. Jag hann sätta om mina pelargoner, planterade pensérna och nejlikorna jag köpte förra veckan.

Penséerna hamnade på bron.

Nejlikorna hamnade i grytan i kuvösen.

Pelargonerna får ni sjutton inte se än, de är så hemska efter vinterförvaringen. Ibland tycker jag det är ett under att de orkar komma varje vår. Snacka om livsglädje eller kanske är det hoten om komposten som hjälper.


Islossningen har börjat i älven på allvar, ligger aningens efter i dagens bilder men nu ska jag nog vara ikapp. När jag var nere igår och tittade steg den 3cm på ca 5 minuter. Det är tur att den inte stiger i den takten hela tiden. Det kom mera is som gjorde en plugg och då stiger det fort ett litet tag för att sen stanna av. 


Nu ska jag vika tvätt!

Ha en bra dag

Av Ingela - 27 april 2009 06:18

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards