CrossCreekRapids

Alla inlägg under maj 2009

Av Ingela - 30 maj 2009 20:40

Idag hämtade vi då våran katt. Namn har han många ännu, vi hade tänkt Strumpan men när vi ropar på han lyssnar han på "Musse". (Kommer från muche.)

Han var kung i huset efter 10 minuter, gick husesyn, spottade åt hunden och lekte en hel del för att nu sova tills vi ska i säng, så drar han väl igång igen.

Hans favoritplats blev fotöljen i vardagsrummet.

 

Av Ingela - 30 maj 2009 20:40

Av Ingela - 28 maj 2009 18:19

Lite trött och yrvaken, kommer att sträcka på sig mera. Tyvärr så har jag råkat bränna blomman lite mot fönsterrutan...

Odlar den i semihydro med lavasten. Verkar fungera bra. 



Av Ingela - 28 maj 2009 18:02

Nu måste här förberedas för djur. Katten måste få kattlåda, matskålar, mat och sand. Sen blir det lantmanna (Granngården) för att köpa saker till kycklingarna. Kycklingfoder, foder och vattenautomater och annat smått och gott. Jag har skickat sms om att jag vill boka Brahamakycklingarna men inte fått något svar ännu, hoppas de inte har hunnit åka. Dvärgkochintuppen är också tingad. Blir mycket jobb i helgen nu. Rastgården är också bokad, ska sättas upp. Blir mitt jobb... Ja, som ni märker blir det ingen lugn helg alls här men det är ett roligt jobb jag ser fram emot :) Jag har saknat djur på denna gård, har varit alldeles för tyst här. Kommer även att bli en till kategori nu; djuren :) Loveli :)


Annars förutom mina långa och många kycklingsamtal har det inte hänt mycket här sen sist. Jag har varit och är jättetrött på kvällarna så det blir inte många knop alls sen Gumman har gått och lagt sig. 

Min hjärna har tagit sommarlov, elevernas hjärnor har tagit sommarlov och allt på jobbet är som att ro i sirap just nu. Dom är svåra just nu att inspirera och de sitter och räknar skoldagar... Jag förstår dom, jag var likadann då jag gick skola. Även universitetet, det var ju det som gjorde att man orkade hela vårterminen...


Nu ska jag återgå till plikten, Gumman ska bli ren...


Av Ingela - 28 maj 2009 05:36

Av Ingela - 27 maj 2009 05:35

Efter mycket letande och nosande hittade jag Dvärgkochinkycklingar :) De är visserligen okläckta ännu men de var de enda som fanns. Jag har bokat 20 kycklingar då jag vet att en hög andel av dessa kommer att vara tuppar. Jag har även hittat två Brahmakycklingar men inte riktigt bestämt mig ännu. På två kycklingar är chansen stor att det är två tuppar. De går iof sälja... ska fundera lite till.


I kväll ska vi på Vårfest på dagis, ska bli kul och se vad de har trollat ihop. Sen blir det hem till sängen. Somnade på soffan igår sen Gumman lagt sig så när jag skulle sova så var jag pigg. Får oftast sota för mina powernaps på kvällen efter jobbet. 

Nu ska jag återgå till mina morgonbestyr.


Ha en bra dag

Av Ingela - 26 maj 2009 05:16

Igår jagade jag höns med ljus och lykta över nästan hela norr och västerbotten. Jag lyckades gräva upp lite kycklingar. Brahama och Dvärgkochin, raserna som jag tänkt mig men aningens små. Hade tänkt unghöns, får fortare ägg då :) men inte det. Det är nog bara inse att det är kycklingar som gäller. Ska ringa en kvinna i skellefteå idag, hon hade också kycklingar. Vi får se var vi landar med detta...

Annars blev det inte mycket igår, vi körde lite hjuling och var ute i snålblåsten. Bygget av hönshuset står stilla nu under veckan men det kommer igång igen snart. Har tänkt hinna med sista pallkragen i veckan också, gräva bort gammalt, ny jord och sen jordgubbsplantor :)

Nu ska jag göra mig klar för jobbet.


Ha en bra dag

Av Ingela - 25 maj 2009 20:16

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards