CrossCreekRapids

Alla inlägg under juli 2010

Av Ingela - 31 juli 2010 20:50

   

Av Ingela - 30 juli 2010 14:53

   

Av Ingela - 29 juli 2010 19:09

blev det en resa in till självaste city i Piteå i alla fall. Mamma och H skulle in så jag hakade på. Satt i baksätet och myste medan mamma fick köra i djungeltrafiken. Var in på Lindex för att kika lite på rean, det som fanns kvar. De hade nämligen ta två betala för en. Har kikat på denna klänning tidigare och nu slog jag till. Tog faktiskt för första gången i mitt liv samma klänning i olika färger då det bara blev 80:- för båda.

    

Bilder från Lindex Shop Online. (De finns på onlineshoppen också)

Riktigt sköna och svala i värmen.

Det blev även tre nagellack från Depend, ett blått, ett grönt och ett grafitgrå.

Av Ingela - 28 juli 2010 20:47

Skulle in till Granngården idag för att fylla på förrådet med hönsfoder och sågspån. Gubben ville för en gångs skull följa med, inte vanligt. Granngården gick fort och sen skulle Gubben på svetsprodukter, jag intog ÖB, lite roligare saker där. Skulle bara titta men kom ut med en vit lykta, (saknade en i kuvösen) hopprep, skrivarpapper, bomullsrondlar, duschtvål, lampor, vattenspridare, såduttare och några andra småsaker. Skulle egentligen in till själva city också men då jag hörde på ÖB att det var knökfullt på alla parkeringar, halva stan stängd pga PDOL och djungelns lag rådde i trafiken så valde jag att avstå. Det jag behövde därifrån kan jag nog klara mig utan tills skiten är över. Jo, jag tycker att PDOL är skit, eller kanske inte skit men bökigt och stökigt. Halva innerstan stängd för trafik, kastas mat på gatan, fullt i folk och det går nästan inte att ta sig fram. Inte ens dagtid. Kvällstid ska vi inte ens prata om, jag betalar inte flera hundra en kväll för att trängas, bli trampad på och trampa i diverse saker jag inte ens vill veta vad det är. Kalla mig gnällkärring men ibland blir det bara för mycket av vissa saker. PDOL blir större i område, det förlängs hela tiden (förr tors-sön idag tis-sön) Jag lider verkligen med de som bor inne på området...

Av Ingela - 28 juli 2010 00:10

Klagade på mitt gamla topplack och hittade detta hos Yves, köpte även ett baslack och ett minilack.

Vi börjar från höger.

Topplacket: Fungerar faktiskt    Man ska bara droppa en droppe av detta på nageln, det flyter ut och torkar snabbt. Det jag undrar över; varför pensel och inte pipett då man ska droppa en droppe? Det hade nog varit bättre med pipett... Kommer att köpa detta igen även om den inte har pipett, finns inget värre än att vänta på att saker ska torka.

Baslacket: Det är vitt men då det torkat i princip helt genomskinligt. Torkar fort  och lätt att "smeta på".

Nagellacket: Valde färgen ljus violett, fin och rätt neutral färg. Blev såhär efter två varv:

Allt finns att beställa här.

Av Ingela - 26 juli 2010 21:48

Då hönsapönsorna har fått flytta hem igen skulle kalvkätten städas ur efter inhysningen. Skottade ur kätten och skulle sen bara spola ur kätten och "mockarommet" (skitrännan) men det slutade med att hela fuset fick sen en omgång av vattnet.

Jag luktade inte hallonbåt då jag var klar så kläderna i maskinen och jag i duschen, nu luktar jag förhoppningsvis hallonbåt  

Hann inte gonatta Gumman så vi får mysa lite extra i morgon bitti   

Nu ska jag leta fram något gotta och se lite dumburk.

Av Ingela - 24 juli 2010 21:56

Skulle bara...

...olja in bron till hönshuset sen blev det ytterdörren, lekstugedörren, bastudörren och ladugårdsdörrarna. Det behövdes.

Då jag likaså har farten uppe ska jag olja in garagedörrarna (de är i samma storlek som dessa) och förmodligen så halkar väl resten av dörrarna med i farten också. Ska även ta farstubron men den ska lyftas bort i samma veva så vi får städa under den.

Sen är det bara hålla en tumme om att måleritaget håller i sig så jag får målat en massa annat också.

Gubben har gjort en 12-timmars i garaget byggandes på vår vägsladd, Gumman har sprungit mellan oss och mormor, hjälpt och stjälpt...

Av Ingela - 23 juli 2010 20:52

Denna visade sig ha spinn tidigare i våras, kastade ut det på bron och där har den stått, i ur och skur. Belöningen blev tre gigantiska blommor på en stängel.

Den har tappat alla blad och har nästan ingen bark kvar i krukan efter att ha blåst runt tomten en natt. Frågan är hur jag gör, behandla och behålla eller kasta bort?


Ibland har jag verkligen funderat på varför just orkidéer? Det finns så många andra fina krukväxter som växer snabbare, blommar lättare och kräver lite mindre. Inte för att dessa är direkt krävande heller men de ska ändå ha rätt ljus och rätt temperatur (nattsänkningar) för att blomma. Kanske är det jag som ger mig in på svårare arter? Vad är det för fel på en ullig och gullig Saint Paula?

Jag som inte har ett uns tålamod ska nog kanske inte hålla på med orkidéer då en del växer sakta och kräver sina år för att blomma. Det var någon som väntat 18 år (tror jag det var) för att få se sin Vanda blomma. Jag hade kastat in handduken efter två år tror jag. En liten ullig och gullig Saint Paula hade blommat efter 10 månader...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards