CrossCreekRapids

Alla inlägg under december 2010

Av Ingela - 28 december 2010 21:50

Jag har i perioder letat efter ett virkmönster till en ananassjal men de verkar inte finnas alls idag, endast från en tidning från 70-talet. Idag rotade jag lite längre och hittade ett mönster :) på ryska :( har knäckt de vesäntliga koderna och har börjat virka. Mönstret hittar ni här. Undrar ni över något lämna en kommentar ska jag försöka hjälpa :)

Av Ingela - 27 december 2010 21:11

Jag citerar Gert Fylking ÄNTLIGEN.

Jag har tidigare haft en som jag lyckades ta död på och sen då jag såg denna på en mässa kunde jag inte låta bli trots ett något högt pris. Den blommar med hela två stänglar som är fullsmockade med röda nästan svarta blommor som doftar underbart i skåpet.

Blomma i närbild med blixt.

Denna odlar jag i skåpet och den hänger ganska högt upp. Rötterna har självmant sökt sig ner i mina lecakulelådor med vatten så nu duschar jag bara någon gång i månaden. Verkar trivas fint.

Av Ingela - 25 december 2010 12:26

Julafton spenderades här hemma med närmast sörjande, (mamma och H) god mat och en förväntansfull dotter som nyss fyllt fyra. Då tomten hade sååå mycket att göra delegerade han ut julklappsutdelningen till Gumman som nästan lärde sig ljuda på kuppen. Sen revs och slets det i papper i vild förtvivlan. Hon blev jättenöjd över alla kläder, arbetsbyxor, verktyg, sängkläder, spel och pussel. TACK alla!

Själv fick jag presentkort, sängkläder och en helmysig pyjamas :) verkligen behövligt då min gamla pyjamas sett sina bästa år, ingen fleece kvar alls utan mest bara ett nät...

Gubben var klurig som vanligt, ett UV-filter till kameran i ett paket och en putsduk i det andra... Hmmmm. I det sista var det som tillhörde UV-filtret:

   

Tjohoo! Här ska fotas insekter, blommor och annat gojjs till sommaren! En orkidé fick ställa upp som modell i går kväll, första fotona så det blir förhoppningsvis bättre ;)

   


Efter mycket funderingar och en bra stund i tele med P fick Gubben en ny arbetsjacka och en tavla av mig, tavlan med en underbar text:


Av Ingela - 23 december 2010 19:15

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 22 december 2010 21:44

Vi hade julavslutning idag för våra elever och sist på schemat var en liten tävling, lärare mot elever. Ids inte förklara vad den går ut på men heter "familjen Jonsson".

I stridens hetta eller kanske stridens kutande så snubblade jag och föll handlöst i golvet med knät före. Ajajontont och en svordom eller två dök faktiskt upp. Knät gick snabbt över men jag fick en avbytare i alla fall.

Sen då jag ska till att åka hem kallar chefen in mig, vad har jag nu gjort flög genom huvudet men han ville bara meddela att jag får fortsätta nästa termin på heltid. Tjoho, vad glad jag blev. Jag hade ställt in mig på en arbetslös vår och det hade jag ingen lust med alls.

Sen hämtar jag Gumman som spenderat dagen hos moster Å och åker hem, i bilen på vägen hem gör sig knät mer och mer påmind. Hemma var det inte alls skönt men då jag gått ett tag är det som att det lättar.Knät är rätt svullet (smällen fick jag på nedre insidan av knäskålen) och det är obehagligt att böja benet. Inte för att jag planerat några större evenemang men jag hade gärna sluppit detta.

Bilen då? Håller den en termin till? Knappast, då den har börjat låta som en ferraribil igen och elfelet i baklyset är tillbaka. Värmen är inte heller bra inne i kupen, konstant kall och frostig men vad begära av en Renå som gått 25tusen mil?

Just nu känns det som att jag skiter i både knä och bil, jag har jullov och ett jobb att gå tillbaka till :) DET är huvudsaken.

Av Ingela - 18 december 2010 15:34

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 18 december 2010 10:02

Det har snöat konstant sen i torsdags. Jippi...

Vi hade glöggkväll med arbetslaget torsdag kväll och vid 20-tiden får jag ett sms av Gubben att ta långa vägen hem då det snöat "lite" hemma. Till Byske var det inga större bekymmer så jag muttrade lite och undrade om Gubben knarkat men då jag börjar närma mig hemma blir det bara värre och värre. Grusvägen var helt oplogad men jag tog mig fram, infarten däremot... den såg ut så här:

Tjoho, 10 meter in på den ankrar jag. Det tog oss 1 timma, traktor, en sträkt jumske och ett par överansträngda lungor senare att få lös bilen dagen efter. Fredag morgon då jag kliver upp inser jag ganska fort att det är ingen idé att åka till jobbet. Då jag ringer dit och meddelar läget så säger herr fyndig "Ja, att du är insnöad var inget nytt". Tack för den.

Då såg det ut så här:

Idag snöar det lika jäkla mycket och jag undrar om denna snö någonsin kommer att försvinna, känns inte så. Det har kommit minst lika mycket till.

Kolla mot solur och gungställning så syns skillnaden bäst.

Jag önskar verkligen att jag hade en sån här bil just nu...

fyrhjulsdriven, antispinn, antisladd och en massa annat lullull. Finns i Skellefteå på en bilaffär (de som säljer KIA) om någon är intresserad. Jag får fortsätta med min plastlåda ett tag till, tyvärr eller åtminstone tills ett stadigvarande jobb dyker upp.

Av Ingela - 14 december 2010 21:49

Fredagskvällen spenderade vi på Piteå Havsbad, Gubbens firma hade julfest och på showmenyn var Christmas Rock. Riktigt härlig show, det ryckte i de lurviga av all gammal härlig rock. Maten däremot var mindre rockig, pepparsteken var så seg att inte ens bandsågen skulle ta sig igenom och resten av buffén var sisådär. Efterrätten var däremot gudomligt god.


Polarkyla har vi också, det var längesen temeraturen visade något över -15... burr. Igår var det så kallt (-28) att inte ens lyset på fuset ville lysa ordentligt, bara ett futtigt rosa sken som hjälpte föga då man var ut. Bilen är också frusen, i morse höll inte backen på att gå i, som att vispa runt i en tjärburk. Får inte upp värmen ordentligt i plastlådan heller och en envis frostrand håller sig högst upp på rutan. Båda bakdörrarna har låsen frusit åt på och vill inte låsa upp alls... Min mundering till jobbet; skoterställ för att inte frysa arslet av sig.


Min morgon sen då... teét smakade konstigt, mackan gick sönder, Gumman var trögväckt och sen trotsig, hittade inte saker, frös och hittade inte några varma kläder, Gummans overall trasig i kjedan och var är den gamla som mest såg ut som en kondom på henne... Kom iväg 10 minuter för sent. Bläää, ville bara mysa ner i soffan och se en tråkig film, eller varför inte Piff och Puff med Gumman?

Blev akuthandla en overall i Byske på vägen hem, Didriksson, en svart. Fanns inget annat... men Gumman nöjd ändå.


Nu ska jag lägga min halvtaskiga dag bakom mig och krypa ner under goa täcket och drömma söta drömmar.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards