CrossCreekRapids

Alla inlägg under mars 2011

Av Ingela - 30 mars 2011 21:51

   

Av Ingela - 26 mars 2011 21:07

Dagarna blir längre och vi försöker ta igen förlorad tid ute, fåglarna sjunger som om det är sista dagen i livet och inne behåller för första gången hibiskusen sina knoppar.

Nu är det bara se till att den får tillräckligt med vatten, annars ramlar de av i alla fall... 

Hönsen värper nu mer ägg än vad vi orkar äta upp och detta är två dagars skörd.

Det blir äggfrukost, ägglunch och äggmiddag om de ska ätas upp. Jag gillar ägg men inte så mycket så överskottet åker vidare till släkt och vänner. 

En annan sak som ger ett hopp om att sommaren snart är här är katthår! Överallt i tussar och det som stannar på katterna tovar ihop sig så här blir det lejonrakning av katterna snart. Undra hur mycket underarm jag kommer att ha kvar sen? De är dock vana kloklipp och borstning så förhoppningsvis klarar jag mig utan större blesyrer. 

Av Ingela - 26 mars 2011 21:05

   

Av Ingela - 24 mars 2011 19:45

Jag försöker gå i mitt liv och mitt liv försöker springa... det är en dålig kombination har jag konstaterat. Dygnet har även alldeles för få timmar, varför är det inte 48? Jobba 8 av dessa sen ledig i 40 och endast 5 behövs för att sova. Då har jag alltså 35 timmar på mig att städa, tvätta, sticka, virka, älska familjen (inkl djur) och umgås med vänner. 

Som ni kanske förstår så flyger tiden iväg och jag hinner inte allt jag vill hinna... hur botar jag det? Jobbar mindre, drar ner på rogivande aktiviteter som djur, sticka, virka, sova mindre, strunta i städning och tvättning? Alla tipps tas tacksamt emot... 

Av Ingela - 19 mars 2011 22:33

...utöver städningen, tvättningen och solskensbadandet i alla fall. Inpulsköpte ett garnnystan då jag och min kollega M var till garnaffären och sonderade utbudet.

Garnet kommer från Schachenmayr nomotta och är mörkt plommonfärgad med rosa inslag, vilket inte kameran helt återger. Garnet var liksom gummibandsaktigt och fjädrade ganska fint och jag vet inte om jag föll för färgen, fjädringen eller halsduken på banderollen... 

Började i alla fall sticka på halsduken i morse och den blev helt klar nu i kväll. Ingen superavancerad sak med andra ord. Gjorde den dock ganska mycket kortare än vad det står i beskrivningen.

Helt fel färgåtervinning på denna bild...

 

Ungefär den färgen... och stickad med "tappade" maskor på stickor 10.

 


Av Ingela - 15 mars 2011 21:04

    

Av Ingela - 11 mars 2011 20:47

    

Av Ingela - 9 mars 2011 18:46

När jag hittade nystanet blev jag jätteglad, mjukt, fluffigt och melerat precis som jag ville ha det men nu när jag har virkat med det så blir det njäää...

Jag vet inte vad som känns fel för mjukheten och fluffigheten finns kvar och då är det bara meleringen/färgen kvar som kan kännas fel.

Just nu ser det mest ut som ett spindelnät gjort av en fylletratt till spindel då den inte är klar och blockad. Vad är fel? Färgen? Meleringen? Riva upp och göra nått annat av garnet eller? Jag känner mig mest bara tudelad till denna sjal just nu. 

Tanken var att ha den till en vit 50-talsklänning med svarta blommor men nu då jag ser det uppvirkat så vet jag inte...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards