CrossCreekRapids

Alla inlägg under april 2011

Av Ingela - 30 april 2011 23:22

Äntligen är sommaren i antågande! Maj månad, fyra hela veckor och sen två trasiga tills eleverna får springa ut på grönbete. Jag kommer nog att få ett lite tänktänk-bete då jag inte vet om jag får fortsätta till hösten.

Valborg blev ingen direkt valborg här, det är alldeles för torrt för att elda någon majbrasa så den sparar vi till hösten istället. Vi gjorde upp en eld i grillringen istället och sen knatade vi över till grannarna som tordes elda deras brasa då den låg på ett stort grusfält. Lite surr och uppdateringar om vad som händer i våran pluttby och sen hem igen. 

I morgon blir det börja planera för sommarens tingest som ska göras, har rätt mycket på listan och nu gäller det bara och välja vad som ska göras utöver det som SKA göras. Misstänker det kommer att handla mycket om trä och skruv i år.

Av Ingela - 27 april 2011 20:08

Trodde inte de fanns alls men efter kvällens äggskörd börjar jag undra vad jag egentligen har i hönshuset. Tidigare i år hittade jag ju detta ägg  och undrade om någon smygit in vaktlar men nu...

Det måste vara ministrutsar!

Längst till vänster 100g ägget, i mitten ett normalt orpingtonägg på 62g och längst till höger har vi ett ägg från Fjäderben (vår lilla bastard) på 45g. 

Vem i hönshuset är skyldig till detta ägg? Fick inget svar då jag frågade. 

En sak är då säker; det kommer inte att rymmas i äggkokaren.

Av Ingela - 27 april 2011 20:05

   

Av Ingela - 25 april 2011 20:21

   

Av Ingela - 24 april 2011 22:23

Jag försökte och försökte, har fått rensa massor då de absolut inte gör som jag vill, en här och en annan där. Samspel? vad är det? 

Fotografera barn är inte lätt och jag beundrar fotografer som lyckas. Här kommer ett gäng bilder som blev mindre bra men ändå har sin charm.

         

På bilderna är Gumman och kusin V.

Av Ingela - 24 april 2011 22:22

   

Av Ingela - 20 april 2011 21:37

Då Skellefteå verkar ha drabbats av "Östersundbakterien" och de måste koka allt sitt vatten var jag överlycklig av att bo så långt bort från stan att jag har egen brunn och inte kommunalt vatten. När jag fick höra nyheten tittade jag ut på min extremt fula svanhals på baksidan och ville gå ut och krama den, så älskad blev den. Jag är även så bortskämd med detta egna vatten att jag tar med mig en vattenflaska till jobbet och tar den slut så går jag hellre på OK och köper en cola eller ramlösa istället för att dricka det kommunala, det smakar ju urgaburga. Nu dricker jag kaffet på jobbet likaså juicen i matsalen så jag håller tummen stenhårt att jag klarar mig från elakingen. Efter påsklovet kommer jag att ta med mig eget kaffe i termos, lite meckit och bersligt men helt klart värt det för fika vill jag ju fortfarande göra och kaffe klarar jag mig inte utan.

Mer finns att läsa om detta på Norran och kommunens hemsida.

Av Ingela - 20 april 2011 21:30

   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards