CrossCreekRapids

Alla inlägg under september 2011

Av Ingela - 25 september 2011 18:35

   

Av Ingela - 20 september 2011 19:12

   

Av Ingela - 19 september 2011 19:48

   

Av Ingela - 13 september 2011 20:09

Vårdcentralen som min by tillhör är under all kritik och jag skulle nog inte lämna in min cykel där för då skulle jag cykla ihjäl mig sen och jag kan lika gärna gå till en mekaniker för jag skulle få bättre vård där... För att göra lång historia kort;

Jag har haft feber sen förra måndagen, jag är alltså inne på dag 8 idag. I fredags var jag till denna vc för att kolla upp vad det skulle kunne vara och fick träffa en sköterska först. Hon tyckte först att jag inte hade feber då jag ligger o pendlar mellan 37-38,5 grader men jo jag HAR feber, jag är lågtempare....

"Har du ont någonstans?"

Nä, jag har bara feber...

"Ja, då vet jag inte, du får träffa läkaren istället..."

Vänta lite till i väntrummet och sen gå in till den 3 meter långe mannen med storlek 52 i skor och vindögd.

Samma fråga: "Har du ont någonstans?"

Nä, jag har bara feber...

"Ja, det kan ju vara...(här räknar upp den hemskare sjukdomen efter den andra) och jag får en tid hos lab under fredagen för blodtömning.

Helgen förflöt någorlunda bra med hjälp av tabletter (och nu en rasad mage) och jag jobbade i måndags. Idag var det inte fullt lika kul att gå till jobbet och jag fick kasta in handduken rätt omgående, väl hemma ringer verkstaden och berättar att provsvaren har kommit tillbaka. Sänkan var rätt hög men alla andra värden såg bra ut. 

Samma fråga: "har du ont någonstans?"

nej jag har fortfarande bara feber, fick ont i halsen i söndags det är allt...

Hon surrade på lite om min DLE och läste lite ur en bok som lät som grekiska för mig (detta fortfarande över telefon) sen säger tanten;

"Jag vet inte vad jag ska göra med dig så jag skickar en remiss till dermatologen får de ta hand om dig"

Öhh, jaha...

Dermatologen är då hudläkare (fick gooogla själv för att fatta) och vad ska han göra med min feber? De kommer väl förmodligen att jag är på helt fel plats.

Tyvärr har jag inte mycket tillövers för denna vc just nu och ska ringa en annan i morgon. Jag vet inte vad jag ska göra med dig... vilket jävla skämt! Sen tog de bara de ordinarie proverna och inte en bloddroppe till något annat. SKITSTÄLLE!!! 

Av Ingela - 9 september 2011 20:37

Det var länge sen jag skrev något här och det har ju sina naturliga förklaringar. Det nya jobbet har krävt sitt på dagarn så på kvällarna har jag rent inte orkat knåpa ihop ett inlägg. Kamerna har jag tittat på men det har bara blivit titta, tyvärr. Sen har jag nu sista veckan legat i den värsta, dock inte högsta, febern jag haft. Har legat och pendlat mellan 37 - 38,5, frossa och ont överallt sedan natten mot måndag. Inget jobba alltså... Idag blev det dock vårdcentralen då febern inte alls ville ge med sig och de hittade ingenting! Läkaren trodde att jag hade fått en aggresivare form av virus så då hjälper inte heller pencillin utan det är bara vänta ut skiten. Ska dock tillbaka på måndag för att tömmas på blod för att kolla vilket virus jag drabbats av. Det roliga i kråksången är att nu då jag kommit hem så verkar febern vara borta    Undra om mitt talesätt är sant då, att man ibland ligger man sig sjuk... 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards