CrossCreekRapids

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ingela - 31 oktober 2011 21:12

   

Av Ingela - 31 oktober 2011 21:03

I helgen har det varit höstmarknad i Byske, jag var dit och sniffade på garner. Jag har en plan om att sticka syltasockar till min syster i julklapp (och nu hoppas jag verkligen att hon INTE läser min blogg...) Efter mycket snurrande, klämmande och kännande bestämde jag mig för ett lila garn. Ett melerat och ett enfärgat. Skaftet blir melerat och sen blir det något mönster på foten, vet dock inte hur än.

Garnet är från Sandnes garn och heter Smart. Det är inköpt av Mina Hantverk i Sweden AB. De hade ett stånd på marknaden som inte var det lättaste att bestämma sig i, hade gärna köpt av allt men vad jag hinner ju inte göra allt jag vill heller... Nu ska jag bara sticka sockarna utan att få TSS (Two Socks Syndrom)   

Av Ingela - 28 oktober 2011 20:51

Då gubben köpte ny smarttelefon tog jag över hans gamla smarta telefon som har visar sig vara totalt korkad. Nu beror det visserligen på det inkompatibla operativsystemet han satte in på prov, men ändå. För det första så tog den jättesmarta telefonen inte emot sms över huvud taget, sen ringde den då den kände för det då någon ville ha tag i mig. Ibland med ringsignal och utan vibrator, ibland bara vibrator och en del gånger orkade den bara blinka. Antal missade samtal: oräknerligt. Hur många gånger jag har varit arg: lika många ungefär. Att den sen var så full i skit (läs metallspån) så lät ringsignalen mer som en metallburk än Tenacious D "Classico" då den ides ringa och lyckades jag svara så lät personen i andra änden som en viskning i rymden. Blev less idag då jag konstaterade att den inte tagit emot massor av sms så jag bytte tillbaka till min gamla hederliga Elm (räknas väl som dumtele idag) och vipps ramlade det in massor med sms som den smarta aldrig tagit emot. Nytt och smart i all ära men ibland känns "gammalt" och dumt rätt driftsäkert och tryggt. Den dumma har ju ändå FaceBook, Twitter, Walkmate, Calender och annat jox bara man letar. Den smarta sätter sakerna där man ser dom. Kanske enda skillnaden? 

Av Ingela - 24 oktober 2011 19:42

   

Av Ingela - 22 oktober 2011 22:20

Fota små barn tycker man ju ska vara lätt, de ligger ju stilla. Jo, pyttsan... här har jag i alla fall gjort ett försök på lille D. Tar gärna emor ros/ris på bilderna.

               

Av Ingela - 20 oktober 2011 19:00

   

Av Ingela - 17 oktober 2011 19:30

Jag har hunnit sticka en del, det har blivit ett par sockar och 1/2 vantpar. Sockarna var till min syster då hon beställde raggisar och var helt utan. Mitt första försök till mönsterstickning och jag blev helnöjd :) Roligt var det också.

Jag hade tänkt sticka ett par likadana till mig själv men hittade ett mönster på likadana vantar och då jag är utan vantar blev det ett par sådana istället. Sockar skulle jag behöva men är inte helt utan så det får vänta.

Till mina vantar är det knalligare färger så mönstret syns mycket bättre. Vanten blev lite kort i rocken men det är inte mina fingrar som är bekymret utan mina naglar... Jag kommer att få sticka längre vantar eller klippa av naglarna, inget lätt beslut ;) Mönstrena till sockarna och vantarna kommer från Drops.


Sen har jag varit uppe på svärmors vind och rotat runt lite, hittade en gammal kista som jag har för mig kommer från hennes mammas syster. Kan dock minnas fel. Hennes mamma dog förra veckan :( 105 år gammal så kistan har nog ett par år på nacken. Vacker är den i alla fall och den kommer att fyllas med garner och lådan med alla nålar jag har. Behövde en hel sortimentlåda för att hålla koll på dem. Att det ska behövas så mycket nålar och grejjs för att sticka och virka.

 

Nästa stickprojekt blir sockar till dottern då hon helt plötsligt bara har udda ragger kvar, jag tror minsan att hustomten har ätit upp de andra. Förstår inte hur saker bara kan gå upp i rök...

Av Ingela - 15 oktober 2011 20:33

Jag gillar verkligen inte politik och jag är inte ens egagerad vid valen. Jodå, jag går och röstar så jag är inte soffliggare ;) men det finns verkligen inte något bra att rösta på. Något som sen sätter vatten på min kvarn är allt detta jävla skvaller i tidningarna om vem som gjort vad och vem som inte gjort vad. Det senaste om Juholt fick mig att se rött. Bidrag för en övernattningslägenhet? Skämtar dom? Min man jobbade i Stockholm ett par år och fick då fan inte några pengar för dubbelt boende, FÖRSTA året fick han göra avdrag på skatten för detta men inte sen. De där höga herrarna (och tanterna för den delen) tjänar förmodligen mer varje månad än vad vissa personer tjänar per år och de ska ha bidrag för dubbelt boende! Vad i helvete är fel? Har de inte råd att ha en "övernattningslägenhet" i Stockholm med den lönen? Denna "övernattningslägenhet" är sen förmodligen mycket finare än vad en vanlig svenssonlägenhet är för inte duger en vanlig etta med kokvrå. Jag blir så förbannad då jag läser om sånt här, att de med sina löner ska ha och ska ha men vad fan får vi? Höjda skatter, dyrare bensin, dyrare moms och har sen knappt något kvar sen.

Nämen oj då, har du bara 100000kr i månaden? Men visst får du nästan 10000 för en övernattningslägenhet. Eller varför inte låna en av regeringens EGNA lägenheter gratis ett tag. Är det detta våra skattepengar går till? Deras jävla fina lägenheter, resor och annat lullull medan vi vackert stretar på utan att öppna käften. Vi nöjer oss med ett halvruttet sjul och en rostig biljävel och ett jobb vi nästan jobbar ihjäl oss för och till vilken nytta? Att de sen inte får något straff för det gör mig nästan mer förbannad, råkar jag missa att betala en räkning eller fifflar med deklareringen eller på nått annat sätt lurar till mig pengar kan man ge sig fan på att jag får betala tillbaka allt plus lite skadestånd och sen ett trevligt fängelsestraff. Tappar förmodligen jobbet också. Vad i helvete fick Juholt? Jobbet kvar, lägenheten kvar och inget fängelse. Betala tillbaka blev "straffet". 

Ska det verkligen vara såhär? Är det inte dags att lämna soffan och öppna käften? Ska inte Sverige vara jämnlikt? Fast det kanske inte gäller alla...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards