CrossCreekRapids

Alla inlägg under september 2012

Av Ingela - 26 september 2012 20:05

   

Av Ingela - 26 september 2012 19:54

Nu är vi två kissar kort då det blev krig i kattflocken. Rangordningen var det visst fel på och säkerställa rangordning innebär oftast blodvite. Det ville vi inte ha så innan det blev blodvite fick slagskämparna gå skilda vägar, till jättefina hem där de passar in. En till landet där kisse kan fortsätta jaga möss och vara herran på täppan. Den andra kissen till en lugn familj utan barn som soffprinsessa. En kisse blev kvar här som prinsen av crosscreekrapids.

Alla nöjda och glada. 

Av Ingela - 21 september 2012 20:33

   

Av Ingela - 17 september 2012 20:27

   

Av Ingela - 11 september 2012 20:01

   

Av Ingela - 11 september 2012 19:45

Köpte några pelargoner från Bergabacken i våras. Hem kom fina och välrotade små plantor, tyvärr dog en efter en smärre värmebölja i inglasningen. Klicka på bilderna så blir de större.


 

Excalibur, köpte denna för de fina bladen. Den har blommat i sommar men då jag inte ens kommer ihåg hur blommorna ser ut så kan de inte ha varit särskilt märkvärdiga.


  

Urchin, röd stjärnpelargon. Blommar mer än gärna och blommorna är riktigt stora jämfört med plantan och bladen.


 

Stella Vernante, har jättefina grönvita blad och skira rosa blommor. 


 

Godshill, rosa halvdubbla(?) blommor som sitter riktigt kompakt tillsammans. Bladen har kraftig zonmarkering. 



Singel New Life, kunde bara inte låta bli denna. Ingen blomma är den andra lik. 


Kommer nog att köpa ett gäng nya plantor där till våren igen, pelargoner är så tacksamma att äga. Minimalt med skötsel och ändå blommar de snällt.


 

Av Ingela - 8 september 2012 20:57

Sist vi var in på garnaffären i Hortlax fick Gumman välja sig ett garn till nya ragger, det blev rosamelerat med glitter, jag blev inte alls förvånad. Nu har jag gjort raggerna åt henne och Gumman blev helnöjd.

 

Garnet är ett akrylgarn och det var härligt lättstickat måste jag erkänna trots att jag är lite emot helakryl. Jag föredrar ju själv ullblandningar. Nu har ju då Gumman slasat bort (jo jag skyller på henne) banderollen till nystanet så jag vet ju inte namnet på garnet... 


Nästa projekt är detta:

 

Av Ingela - 8 september 2012 20:52

   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards