CrossCreekRapids

Alla inlägg under januari 2013

Av Ingela - 17 januari 2013 15:13

Vinter och de flesta svär över snö, kyla och halka men stanna upp ett tag. Känn den klara, friska och höga luften. Titta upp och se den konstant rosa himlen, frosten på träden och den gnistrande snön.
Visst, jag ska inte ljuga och säga att jag älskar vintern för jag kan också hata den, massor, men den har sina ljusa punkter.

Av Ingela - 12 januari 2013 19:45

Fick kvar 200g garn då jag stickade västen och stickade ett par rutiga knästrumpor av det. De blev varma och sköna. Mönstret hittar ni här.

Av Ingela - 2 januari 2013 10:15

Stickad i Drops Love you #2 med stickor 8. Mönstret finns här.

Av Ingela - 1 januari 2013 21:54

* Fyra begravningar
* Några cancerbesked
* Mer sjukdomsbesked
* Fast jobb
* Ett bröllop
* En översvämning

Mer dåligt än bra alltså, så jag hoppas 2013 för många positiva saker med sig.

Av Ingela - 1 januari 2013 20:46

Julen spenderades inte hemma, den spenderades i Spanien på Gran Canaria, Bahia Feliz. Sol, värme, avslappning och familjemys då HELA familjen (mamma, H, syster med man och barn, och vi tre) var där. Det var inte alls roligt att komma hem till snö och -20, funderade starkt ett tag på att missa flyget hem...

Här kommer lite bilder i alla fall.


Bougaviller och Hibiskusar blommade överallt... vilket fusk.

   


Vid hotellet, palmer och en julgran. Kändes lite konstigt från början.


 


Kaktusrabatt mot vägen bakom hotellet.

 



En hel dag spenderades i Maspalomas Park, helt underbart ställe med massor blommor, fjärilar, fåglar, fiskar och underbar natur. Konstaterade där att det finns massor med olika färger på Ödesträdet, som vi har som krukväxt här... fusk igen...

                                                               

Gumman under en Hibiskus, havet och en galen tomte som har vattengympa.

       


En av dagarna var vi på Sioux City, en westerstad där många spagettiwesternsfilmerna är inspelade. Hade höga förväntningar men det blev platt fall... High Chaparall i Sverige är bättre.

   


Kom hem till snöhelvetet igen den 28 December...   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards