CrossCreekRapids

Alla inlägg under februari 2013

Av Ingela - 24 februari 2013 18:23

Här uppe har vi en extra årstid, vårvinter. Det är inte vår då nätterna är grymt kalla men på dagarna är det plusgrader och snön tinar bort. Denna tid är riktigt härlig och då är jag glad att jag bor i Norrland. Önskar dock bara att HELA vintern är vårvinter. Våren blir då riktigt kort och ibland blommar vårblommor och sommarblommor samtidigt och ibland hinner man inte riktigt med. Det säger fjoff så är allt grönt...

Vi är mest ute nu och Tuva har mer eller mindre sett ut som en snöboll då vi tar oss in på eftermiddagen för att göra middag. Dessa stora, tunga snöbollar hon får under magen och på benen luggas nog en del så jag funderade på vad man kan göra. Ett täcke kändes fel då hon absolut inte behöver något för värmen och det hjälper inte heller mot bollarna under magen och på benen. Kollade runt på nätet men blev inte slugare, en tröja till en hund? Nån jäkla måtta får det väl ändå vara. Kläder till en hund har inte riktigt fallit mig i smaken och jag tycker mest det ser fånigt ut. Sprang in på djuraffären efter jobbet i fredags och frågade om råd. Fram plockas en overall :/ som är vind och vattentät. Jag försöker i mitt inre se Tuva i denna skapelse och undrade hur hon skulle reagagera. Om jag tycker det ser spånigt ut vad ska då inte hon tycka? Jaja, den fick följa med hem då jag skulle få lämna igen den om det blev totalfel. 

Overallen passade och Tuva verkade inte bry sig nämnvärt så den fick stanna och det är jag glad för. Efter två dagar i snön har vi fått in en torr och icke snöbollig hund på eftermiddagarna och Tuva verkar känna skillnaden för nu vill hon inte ens in längre... det är ju ingenting som luggas längre.

 

Av Ingela - 15 februari 2013 21:32

Efter koftan hade jag tänkt virka en kofta i Drops Alpaca Bouclé men det sket sig och det ganska ordentligt. Ett svart bouclé-garn går INTE att virka med, maskorna finns där men de syns inte i alla "bubblor". Tänka om och det rätt ordentligt. Jag hittade ingenting på Drops hemsida med bouclé som jag kände att jag ville sticka, vad jag däremot visste var att jag INTE ville sticka med en massa in och uttag då maskorna knappt syns. En rak tröja eller en kofta kändes bäst för garnet (och mitt förstånd) Efter en massa funderande under en hundpromenad kom jag fram till att jag ville ha en oversize-tröja eller kofta. Efter lite mer funderingar blev det tröjan som helst skulle stickas i ett stycke. Rita och räkna... räkna lite till och mäta... Tror jag fick till det. Ja, vi får se vad det blir. 

Sen har Gumman tjatat om en ny halskrage länge och i veckan knåpade jag ihop en till henne. Det blev Raggi Duo från restgarnslådan och en vanlig enkel tub. Enkelt och smärtfritt... 

 





Av Ingela - 10 februari 2013 21:27

Många maskor och många varv senare är jag äntligen klar med koftan. Den är stickad i Andes från Drops och mönstret hittar ni här. Jag gjorde ärmarna lite längre än vad som stod i beskrivningen då jag har långa armar och allt har en tendens att vara för kort. Den blev aningen snäv runt armhålan/axeln men det är inte mönstret utan jag som är felbyggd. Jag har 42/44 över axlarna och 36/38 i midjan. Testa köpa en ostretchig blus... 

Trots lite snävhet blev den skön och kommer att värma mig många kalla vinterdagar.

 

Av Ingela - 7 februari 2013 17:29

Vi har utökats med en underbar lurvig tvååring i huset. Det har varit tomt sedan vi tog bort älskade Nadja, vi har visserligen städat mycket mindre då ingen har lurvat ner golvet på 2 hundradelar men det har ändå varit tomt. 

Jag hittade mig själv på Blocket i veckan, tittandes på hundar (mot min mans vetskap) och det kändes som att det var dags att en hund flyttade in igen. Jag hittade Tuva, en tvåårig Tibetansk Terrier. Hade inte det blekaste om att rasen fanns men läste på rätt mycket och gillade det jag läste. Mailade annonsören och pratatde med gubben. Vi skulle ju bara titta, det kostar ju inget men Tuva följde med hem. Lagomt stor, löser minimalt med hår och är supersnäll. 

   

Det var däremot en pärs att åka till Boden en onsdag, hämta en hund och sen orka upp på torsdagen och jobba, det är ju lite spänt första timmarna. Natten gick dock bra med en hund vid fötterna och en katt vid huvudet. 

Efter jobbet idag så blev det prommis för hela familjen och sen bus i snöhögen. Vilken härlig busvovve med en massa charm. Bära mattes vante var roligt och likaså jaga alla snöbollar som kastades. Det är så härligt med en voff i huset igen <3 

Mjukis har väl inte varit allt för lycklig men Tuva är inte "på" så han slappnar nog av snart. 











Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards