CrossCreekRapids

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Ingela - 7 december 2011 21:07

Jag hade ju funderingar sist om hur jag skulle göra med bilen och det har löst sig, som de flesta sakerna man går och grubblar på. Hittade en till bil på en annan bilfirma som jag ville titta på, en rosa Suzuki Alto. Vi drog iväg och kikade men den här bilen blev det inte ens öppna dörren på, bilden som fanns på nätet visade en jättefin bil (i den vinkeln) men då man såg den så blev det "Nej tack". Jag tyckte inte den var snygg alls, inte så där fräsig som bilden. Det blev den första bilen jag kikade på, Ford KA. Om det är ett lyckat köp lär väl visa sig, jag fick höra både bra och dåliga saker om KA. Då jag inte kunde ta bilen med mig direkt utan hämta den i slutet på veckan var jag tvungen att nödbesikta Renån, jag är glad att jag valde ny bil. Bilprovningen 13p - Renån 0p. Jag fick alltså sex stycken tvåor och en etta... Usch... Det var spindelleder, fjädrar, lyset, spolarvätskepumpen, avgassystemet och en massa annat påpekande. Roligare saker kan man göra än att ha gubben i garaget ett par helger... 


Den nya bilen trivs jag skitbra med än så länge. Liten, smidig, rolig och lite halvsportig sådär... Pimpad med lite rosa lullull ;) som rattmuff och borste. Har funderat på en överdragsklädsel för att spara på orginalklädseln. Har inte hunnit tanka på min körning än så jag vet inte vad den drar...

Här kommer ett uruselt foto på nyckelpigan i mörker


En sak som vi dock var väldigt korkade på både jag och gubben, vi kollade inte om det fanns motorvärmare :S som är ett måste i svinkalla norrland och det har den INTE men blir sätta dit en så både jag och bil slipper frysa.

Nu måste jag bara hitta ett smeknamn på plutten...  

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards