CrossCreekRapids

Alla inlägg under november 2008

Av Ingela - 30 november 2008 09:58

Första advent idag och jag har inte fått upp en enda liten julsak. Tror jag hoppar över julen i år...
Mina juldukar är för övrigt på rymmen, kan inte komma ihåg var jag lagt dem och hittar de inte heller i mina gömmor...
Julkänsla var är du?Uppdatering:Har nu fyndat 3 juldukar av en hel hög. Undrar var de tagit vägen? Kan jag verkligen ha kastat bort alla dukar? Så idiotiskt. Hade ju jättefina... Suck...

Av Ingela - 29 november 2008 11:37

men oj så kallt. Det är -21 ute och när vi klev upp hade vi bara 16 inne. Inte så jätteskönt men vedspisen värmer gott.Vi ska nu iväg till broder på kalas, fira att han fyllt år och fått huset klart och överlämnat. Sen kommer P, ska då passa på att julpynta. Gummans lekfarbror nr 1 så jag passar på :)Nu ska jag rusa. Ha de gött

Av Ingela - 27 november 2008 21:07

Gumman var trött efter nästan en heldag på dagis, förstår jag. Min hjärna är inte vad den borde vara heller, när man jobbar med årskurs fyra till sex får man tänka till ett par gånger varje dag. Hade engelska glosförhör idag, fick fram med lexikonet, vet hur man säger alla orden men med vissa av dem vet jag inte hur de stavas...När vi kom hem gjorde vi en enkel middag, korv och mos sen kröp vi ihop i soffan under filten och såg på "bompa". Mysigt. Sen blev det lådan för Gumman. Snart min tur då jag ska upp i morgon igen.Blir inte mycket gjort i kväll, min soffa drar alldeles för mycket. Får fixa i morgon eftermiddag istället. Då är Gubben också hemma och kan pyssla med Gumman.Nä skruttans också detta duger inte, hopp i duschen och sen se lite burk innan lådan.Hade gött

Av Ingela - 26 november 2008 20:24

Blev inte mycket pynta idag heller. Ska ta mig i kragen någon annan dag. Jag fastnade i soffan med Isis sen mamma åkt hem och Gumman lagt sig. Fattar inte varför soffan har sån dragningskraft, undrar om den är preppad med något beroendeframkallande?

Här ligger då Isis och myser för fullt.


Var ut och fotade lite vinterbilder idag, slogs med kylan och trötta batterier. Bh:n funkar fint som värmare åt dom när de laddat ut pga kylan. Har alltid ett exra par på värmning så jag byter hela tiden känns det som. Tyvärr kan jag inte ha ett par extra fingrar på värmning och byta med jämna mellanrum...


Nä nu ska jag värma lite te och glutta tv med Isis.

Av Ingela - 26 november 2008 20:19

Av Ingela - 26 november 2008 13:53

Gubben fick ut och skotta idag igen. Gumman är sig själv idag, skönt. Själv har jag blivit utringd på jobb i morgon och på fredag. Kuligt.Idag hade jag tänkt julpynta (igen) och får se vad jag hinner. Har tokmånga fönster så jag gruvar mig för att stryka gardinerna. Har sammanlagt 8 längder och två kappor att stryka. Hoppas på något bra tv-program under tiden. Går snabbare att stryka då. Förena nytta med nöje :)Nu har jag tänkt ut och fota solnedgången samtidigt som jag tömmer Isis låda. Tror han håller på att bli bortskämt kattrackaren. "Gå ut? Varför det? Jag har det mycket skönare här i soffan..."Tack gode gud för komposterbar kattlådegores, då slipper jag stå med äcklig spade och tömma lådan. Häller den rätt och slätt i vår egen komposthåla :) Dags att agera! Bilder kommer senare idag, förmodligen sedan lillan lagt sig i kväll.Hade gött

Av Ingela - 25 november 2008 18:04

Gumman har då hittat på ett namn till kisse, han heter numer Isis. När Gumman lockar på honom så säger hon just Isis och han svarar med ett mjukt mjaoo. Undra när jag själv ska få det som svar?


Just nu ligger jag och tar igen mig i soffan, dödstrött...

Ser på bolibompa själv, Gumman drog, intressantare det pappa håller på med.

Av Ingela - 25 november 2008 15:21

Trotsat halvdåligt plogade vägar och for till mitt vick i morse. Tog mig både dit och hem. Skönt.

Nu ska jag passa på att gå ut och fixa fram lite saker från snön, bland annat vår farstubro. Sen ta in ved, plocka undan här inne samtidigt som jag funderar ut någon middag. Trött som stryk är jag också, fattar inte vad denna jäkla trötthet beror på. Känns som man inte har sovit något alls på en vecka.

Skit samma, efter middagen ska jag nog trotsa vägarna igen och åka till Byske för lite tårta. Får se hur pigg Gumman är också, det hänger på henne, jag kan bita ihop...


Nu ska jag göra "jävulsrycket" så jag blir klar någon gång idag.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards