CrossCreekRapids

Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Ingela - 22 juli 2008 23:51

Efter att ha regnat konstant i ett dygn kom det över 40 mm regn och älven steg drastiskt. Efter den gigantiska översvämningen -97 sätter man kaffet i halsen när man ser att den stiger fort. Nu stannade den den som tur var men det blev ändå en del vatten.

Har tordas ut idag och jag, gubben och P var en sväng i skogen. Hade tänkt fiska men myggen åt upp oss så vi vände av hemmåt. Hittade denna stack, inte liten. Gubben står bredvid så man får perspektiv på hur stor den egentligen är.

Fyndade även en liten halväcklig bagge i rabatten. Har ingen aning om vad det är men han var villig att ställa upp på kort i alla fall.

Rallarrosorna blommar för fullt just nu, har en liten hatkärlek till dessa. Fullkommligt omöjliga att bli av med som ogräs men väldigt vackra ute i naturen. Jag gillar skarpt de rosa haven som blir ute i diken och på åkrarna.

Jaja, det var nog dagens strapatser. Ska återgå till Sex and the city.


Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards