CrossCreekRapids

Alla inlägg under september 2010

Av Ingela - 10 september 2010 22:14

Igår var jag lärare idag var jag elev... samtidigt är det nog rätt nyttigt för jag får en helt annan förståelse för mina elever efter en heldag i skolbänken själv. Man ska inte stå prata och gagga i flera timmar och man ska ge tydliga instruktioner...

Med sista meningen kanske ni förstod hur min dag varit, suttit och lyssnat på läraren och gjort en diskussionsgrej som vi inte riktigt fattade. Jag är glad att jag fick med mig kaffetermosen i morse. Tar med mig termosen då kaffet kostar över 10an och det blir lätt ett gäng per dag, koppar alltså. Termos är billigt...

Vi fick dock sluta tidigare, tack gode gud för det jag hade nog somnat annars. Det är nackdelen med distansstudier, dagarna i skolan blir väldigt kompakta för att få in i så mycket som möjligt men jag har även upptäckt att kan läraren stå och mala själv utan frågor så brukar det gå fortare än planerat. Vi får hoppas att vi har en tyst klass som inte frågar eller ifrågasätter så mycket...

Av Ingela - 8 september 2010 19:55

jag köpte några nya orkidéer men nu då jag sålt bort vissa barkmonterade pga tidsbrist så behöver skåpet fyllar igen    Denna gång med krukodlade orkidéer.


Det blev en Phalaenopsis speciosa, jag har inte koll på vilken "klon" detta är men vilken det än är så är den grym.

 

Den andra inhandlade är Vandofinetia Pat Arcari och jag hoppas den är lika blomvillig som de verkar vara.


Dessa två har funnits på min önskelista ett bra tag och då jag får chansen så tar jag den   

Av Ingela - 8 september 2010 19:54

   

Av Ingela - 7 september 2010 20:43

   

Av Ingela - 6 september 2010 20:39

Vet sjutton inte vad jag skrev sist    Har dock lyckats slita kameran från semestern och fota höstblommorna för DET vet jag att jag lovat.

Prydnadskål, ljung och en aster slåss i denna kruka. Det är Gumman som har valt blommorna och jag må säga hon har öga för vad som passar ihop eller var det bara tur?

Den stora "kryssbollen" hittade jag på Granngården, två för 119:-. Var skamligt lämnat så jag köpte ett par. Den andra står på andra sidan trappen. Det var någon som nämnde att man inte ska ha likadana blommor på varje sida om bron/dörren, det är tydligen så begravningskapell har det. Om det stämmer har jag ingen aning om och helt ärligt så är jag inte direkt brydd heller bara det är fint...


I söndags så var vi en sväng in till Skellefteå, de hade på Folkparken en gigantisk utförsäljning där. Gigantisk vet jag inte och inte direkt mycket av värde heller. Blev faktiskt besviken... Trots besvikelsen blev det ett fleeceset till systers pojk, nattsärk till Gumman och lite onödigt till jag och gubben bestående av diskpropp, doftfågel till bilen och batterier. Kläderna som fanns där sa jag nej tack till. Tant är jag inte än och jag orkade inte heller leta om det fanns något annat.

Efter besvikelsen åkte VI för en gångs skull till P för lite kaffe och sen vidare till syster för att lämna setet. Sen var dagen slut och det var bara åka hem...

Av Ingela - 6 september 2010 20:38

   

Av Ingela - 4 september 2010 21:03

Morgonen började med ett litet "krig" då dottern vägrade stänga sovrummsdörren våran så alla katter kom på besök. Krig nr 2 var att få av henne nattsärken. Krig nr 3 var en liten yttepyttesticka som gjorde skitont, lovade nästan guld och gröna skogar om vi fick plocka ut den. Krig nr 4 var att hon "snattade" chips och petade i min necessär. Krig nr 5 var att gå på toa och klä på sig för att följa pappa till skogen. Krig nr 6 var att sitta stilla på arslet och äta middagen. Kan inte förstå varför fötterna jämt ska peka uppåt.

Behöver jag säga att hon blev utan guldet och de gröna skogarna, utan chips, fick inte heller följa med pappa till skogen... middagen fick hon behålla fast jag hade god lust att plocka bort den också.

Trots alla krig idag har solen strålat från en blå himmel, jag har hunnit ha lite främmande, plockat några liter blåbär (det var meningen att det skulle vara lingon) suttit och pratat med hönsen, rensat bort alla sommarblommor och planterat lite höstväxter. Kameran har tyvärr semester (läs tomt batteri) så bilder kommer i morgon.

Nu ska jag hoppa i duschen och sen ha en halvsovandes tvstund innan sängen kallar för natten.

Av Ingela - 1 september 2010 19:27

Idag blev det hämta hönsen    och jag är glad att jag hämtade flyttkartongen hos mamma. Jag fick nämligen bara in tuppen i transportburen    Han är stoor... Hönorna fick med nöd och näppe plats i flyttkartongen, det är tur de sitter stilla då det blir mörkt och lite trångt. Fick lite bilder på fjäderbollarna, eller ska jag säga fjädermonstren?

Detta är tuppen:

Så hönorna som jag hoppas lyckas fota alla tre och inte en två gånger...

    Asch, första och sista bilden är på samma höna. Tre stycken och jag lyckas fota en två gånger! Jag får skylla på inte-stillasittande-modeller...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards