CrossCreekRapids

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Ingela - 8 december 2010 21:31

Har nu två (illa)doftande blommor i vardagsrummet.

Hoya Linearis

Är jättevacker med sina skira klasar som hänger ner och då blomman hänger högt kommer de verkligen till sin rätt men doften... Dagtid ingen alls, gubevars men kvällen... En kvalmig sötsliskig doft som påminner om hasch. Nej, har aldrig rökt på men en del av dagens ungdomar är inte direkt blyga för att visa vad de röker på stan.


Dendrobium Berry Oda

Jättesöta små lilablå blommor som växer på långa stänglar. Ingen doft här heller på dagtid men på kvällen... Katterna fick lida första blomningen då den stinker kattpiss om det blir för många blommor.


Båda dessa odlar jag i nordvästfönster utan tilläggsbelysning. Båda står i min latmansodling med lecakulor.


Som tur är har vi väldigt sällan besök efter 19 då de börjar lukta, nerpissad pundarkvart kan man klara sig utan...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards