CrossCreekRapids

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Ingela - 3 maj 2011 21:24

Skellefteå har vackert fått koka sitt vatten ett tag då de misstänkt "Östersundsbakterien" i dricksvattnet. So far so good, har ju dock alltid haft med mig eget vatten hemifrån och det enda extra som hände för mig var att jag började ta med mig eget kaffe. 

Nu är en UV-anläggning på väg till stan och kommer förhoppningsvis att installeras i maj/juni. Suveränt säger de flesta men inte jag då jag läst hela artikeln. Jag kommer ALDRIG mer att dricka vattnet i stan varesig det är kokat eller inte. De har hittat indikatiorbakterier i vattnet. Vad betyder då detta? Jo, dricksvattnet är påverkat av avloppsvatten! Fy fan, hyvva och usch. Blä, spott och tvi... Hurrrrrv.

Hela artikeln finns här och jag ska nu gå ut och krama min extremt fula svanhals en gång till.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards