CrossCreekRapids

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Ingela - 25 maj 2011 20:12

Dagarna är alldeles för korta nu trots mer soltimmar och mindre sova. Jag vill få så mycket gjort men tiden räcker verkligen inte till för att göra allt eller är det jag som har dålig planering och vill göra allt på en gång?

Växthuset skulle vi börja med helgen som var, alla paket låg uppe på gamla hönshusvindan trodde vi... "Skelettet", plastskivorna och plastlisterna låg så vackert på plats men var sjutton fanns alla bultar och smågrejjor för att få ihop det? Vi vände i princip upp och ner på hela gården och ni som varit hit vet ju hur många skrymslen och vrår det finns här. Vi har öppnat varje  kartong, lyft på varje sak och tittat på de mest underliga ställena men inga monteringssaker. Till saken hör att detta växthus som legat ouppackat har några år på nacken och har utgått ur sortimentet hos leverantören. Vi höll dock tummar och tår då vi ringde ner under måndagen och jodå de hade kvar på lagret till detta växthus. Pjhuuuu, växthuset kommer upp och tomater, gurka och annat gott kan odlas igen. 

En annan sak som kommit i jorden är mina sommarblommor, blev blandad kompott i år (foton kommer senare) men missade att jag hade en till gigantkruka och måste köpa blommor till den också. Ser lite tomt ut utan... 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards