CrossCreekRapids

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ingela - 10 augusti 2012 20:45

Jag har hunnit fundera en del i sommar, fundera på hur jag/vi vill ha det inne. Någon större renovering blir det inte nu men en restylanrenovering kunde jag göra på toaletten. Våran toalett är minimal, eller egentligen inte men långsmal så allt står packat efter väggarna och förvaringsutrymmen existerar inte. Det hängde några tragiska "hyllor" på de ynka väggytor som var lediga och dessa var jag grymt less. De innehöll desutom bara skrot. Slet ut allt löst från dass och började om från början. Rensade ut allt som samlat damm och sen satte jag upp hyllor på de stackars väggar som syntes. Kanske inte de finaste hyllorna på planeten men de fyller sin funktion.

   


Idag hade vi fint besök, av en svala, i vedspisen... 

Minst en gång varje sommar ramlar det ner en svalunge i skorstenen som vi får rädda. Idag kom den långt ner, jag behövde inte öppna luckorna till skorstenen utan bara ta bort en sotlucka på spisen. Där satt en sotig liten svala.

 

Den var inte alls glad över att bli utplockad, än mindre bli hållen i och fotograferad och pickade på mig ilsket. Väl ute satt den och blinkade ett tag i min hand och sen flög den iväg. 

Av Ingela - 10 augusti 2012 20:40

Sommaren eller vad det nu har varit har inte varit så bra. Det har regnat, blåst, varit kallt och när äntligen solen har kikat fram vet man inte vad man ska göra. I växthuset har det sommaren till trots växt så det knakat, här bjuder jag på lite bilder därifrån. Bilderna är klickbara så de blir större. 

                 

Jag har hunnit smaka på en gul pärontomat och oj så god den var. Söt, "sol"varm och alldeles underbar... man blir lite bortskämd.

Av Ingela - 4 augusti 2012 21:15

   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards