CrossCreekRapids

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Ingela - 28 april 2012 20:31

Jag har ju ett mindre gäng med Neosar och den första köpte jag för ett par år sedan och den vägrar blomma. Det har dock blivit några fler för att jag gillar deras växtsätt. Har tappat hoppet om blomning då jag har dem i ett nordvästfönster utan tilläggsbelysning. Denna ville annat och blommar nu med tre ursöta blommor. 

Den har ett väldigt långt spröt på baksidan och ser lite ailenaktig ut med den.

En liten näpen blomma som ger föraningar om att sommaren kommer i år också även om det varit trögt.

Odlar dessa Neosar i en klasskål med leca i och sen är lecan alltid fuktig. Vintertid får lecan torka upp ordentligt mellan vattningarna.

Nu är det bara hålla tummarna för resten av gänget...   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards