CrossCreekRapids

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Ingela - 17 april 2011 20:32

Blommar nu första gången sedan inköpet i Mars 2010. Jag trodde ett tag att jag lyckats dräpa den då alla bladen ramlade av men den kom igen. 

Den är underbart skir och färgen är lika skir som blomman. 

   

Jag odlar "henne" i skåpet ståendes på golvet i lecafat med vatten. 

Av Ingela - 17 april 2011 20:29

   

Av Ingela - 17 april 2011 20:16

...för hönsen då. Hade gärna haft de ute mycket tidigare men då snömängden nästan gömt stängslet har de fått vara inne. 

En vågade sig ut i snön men fastnade rätt omgående och fick bärgas därifrån. Benen räckte inte riktigt hela vägen ner...

Ohh, egen poool. Inte alla hönor som har det...En kisse kom på besök men drog som en avlöning då fjäderbollarna skulle hälsa. Ibland är det bra med stora hönor...

Lilleman är stor och ståtlig tupp med härlig röd färg. Tyvärr måste han dock söka nytt hem då tre tuppar är för mycket för min lilla hönsflock.

   

Blåste gjorde det också, vilket Fjant fick erfara. Han såg ut som en fyllekajja i de värsta pustarna, då är det inte alls bra att vara stor...

Oh så skönt med sol...

 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards