CrossCreekRapids

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Ingela - 3 augusti 2011 23:11

Ibland undrar jag verkligen hur mina höns är funtade, ena gången jätteägg och nästa pyttesmå ägg men detta ägg tar ändå priset. Under 20 gram, hur tänkte hon nu och vem sjutton har lagt det? Förhoppningsvis inte samma höna som lade 100 gramsägget...

 

Sen har jag "fått" en minigurka i växthuset, nu har inte plantan fått dilerium utan den ska ge minigurkor. Om nu detta är en minigurka kan ju diskuteras, den är kortare än en vanlig men den är fan tjockare...

Ska bli godis på frukostmackan i morgon :)

Av Ingela - 3 augusti 2011 22:58

Nu låter det som att vi inte har någon ordning alls men det har vi, ibland ;) Nädå, inglasningen såg ju ut som ett smärre kaos efter att jag grävt ut Pionerna.

Igår fick jag mitt ryck då mamma kom hem med min takkrona från IKEA. Först ut med allting och sen lägga plattor där rabatten har varit. Nu fick vi inte tag i samma storlek på plattorna men det är skit samma för det ska in trätrall här i höst eller nästa sommar. Sen dammsuga och "skura" plattorna. "Skurningen" innebar vattenslang och piasavakvast.

Sen flyttades möblemanget runt en del innan det hamnade i det mörkaste hörnet.

Sen monterades takkronan och sattes upp, den blev riktigt fin och jag är helnöjd.

Slutresultatet blev en stor och öppen inglasning med massor av lyktor för höstens mörker och trevliga myskvällar.

Jag har dock en liten detalj kvar, hyllorna på väggarna. Konsollerna sitter där sedan länge och nu SKA jag få tummen ur och handla dessa...


Sen har jag fått ett litet tillskott i min djurfarm, denna gång i form av "Sköldis" som dottern raskt döpte honom till. Det är dock ingen levande sköldpadda utan en trädgårdssköldpadda.

Önskade mig den av mamma nu då jag fyllde år. Ville ha den till min nya uteplats så nu står den där och hälsar alla välkomna :)

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards