CrossCreekRapids

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Ingela - 29 augusti 2011 20:34

Man brukar ju säga att barn gör inte som föräldrarna säger utan de gör som föräldrarna gör men idag var det jag själv som sa ett och gjorde nått annat. Jag och Gumman var ut till hönsen för nattning och inplockning av dagens äggskörd. Gumman har sett hur jag brukar göra en påse av jackan och lägga äggen där i. Gumman gjorde en fin påse av sin tröja och la ner tre ägg och jag tog resten i min påse. Förmanade om att hon skulle titta var hon gick för att inte ramla, vem höll på att ramla på vägen in? Jo, jag... Väl inne så sa jag att hon skulle titta ordentligt så hon tagit upp alla äggen ur sin påse och sen gå ut för att sopa bort sågspånet. Jag plockade ur mina ägg och ut på bron, vänder min jackpåse och plopp så låg ett krasat ägg på bron. Hur var det nu? Titta efter så du har tagit upp alla ägg från påsen... Jag ska nog vara tyst hädanefter. 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards