CrossCreekRapids

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Ingela - 2 januari 2012 22:37

Ibland funderar jag på hur Sveriges höga ryttare tänker. Ska vi ha en levande landsbyggd eller inte? Nu 1/1 2012 händer det grejer, de flesta har väl inte undgått någon då till och med jag hört det. Det jag blir mest förbannad på är detta med bensinen, hur fan ska jag ha råd att jobba?

Blyfri 95 höjs med 19 öre och dieseln höjs med 30 öre, det var väl egentligen inte så oväntat då bensinpriset höjs hela tiden. Till det som gör mig mest förbannad är att grundavdraget för resor på deklarationen höjs till 10 000 kronor! Vilket jävla vansinne! Det är det här avdraget som gör att man ändå har hyffsat råd att pendla minst 8 mil varje dag. Vad min och Gubbens sopparäkning går på idag behöver vi inte prata om här men båda två har minst 3,5 mil till jobbet enkel väg, då soppapriset höjs blir ju inte direkt bensinräkningen billigare heller inte ens om vi helt utesluter nöjesresor vissa helger. 

Att herrarna som sitter på sina höga hästar sparkar på de som redan ligger vet vi ju redan med alla indragningar här och där men hur mycket ska vi tåla? Någonstans måste vi ju säga "stop nu räcker det".

Ska ryttarna få göra så att man inte har råd att jobba och de som verkligen få ett jobb inte har råd att ta ett jobb för tänk; du är arbetslös och lyckas få ett jobb. Problemet är att jobbet är 3 mil bort och inga bussar passar dina arbetstider eller ännu värre det går inga bussar alls. Bil måste köras MEN bensinpris och annat gör att köra bil till jobbet går inte för att du kommer inte ha råd att tanka varken första månaden eller senare. Hur göra då?

Visst jag har fått stå mitt kast med att bo landet med att jag inte kan göra vissa saker som finns inne i stan men jag ska väl ändå inte få "lida" dubbelt? 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards