CrossCreekRapids

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Ingela - 6 januari 2012 21:50

Äntligen blev jag klar med mina mönsterstickade vantar. Började i höstas men sen försvann tid, inspiration och ork någonstans så de har bara legat men nu under jullovet fick jag upp ett il med att göra allt som ligger klart. Jag kommer inte att hinna men har betat av en del i alla fall. De kommer upp här eftersom de blir helt klara :) 

Dessa vantar är ett mönster från Drops och är stickade i Fabel (svart) och Delight (lilamelerade). Jag är inte så förtjust i att använda så tunt garn och så tunna nålar (3,5) men det var helt klart värt det i slutändan.

Jag hade egentligen behövt sticka en halv stjärna till och göra den några ränder bredare för att de ska passa perfekt men jag orkade inte räkna om mönstret så det fick vara. Det är ju trots allt "finvantar" och sen hoppas jag att de går ut litegrann.   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards