CrossCreekRapids

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Ingela - 17 november 2010 19:37

Här har vi kallt, jättekallt. När jag åker på morgonen är det strax under -20 grader. Det känns i bilen att det är jättekallt och framrutan blir vackert frostig under vägen. Fransoserna är inte direkt bra på att bygga bilar för nordiska klimat.

När vi kommer hem har vi kallt inne, vi har dragit ut på att starta elementen. +16 fixar man och det stiger fort när elden väl är igång. Idag kom dock smärtgränsen med +13 inne, gjorde upp eld i jacka o mössa. Gumman fick äta välling ihopmyst med mig under en gigantisk filt och sen en filt i sängen.

Just nu sitter jag och gruvar mig för att gå ut till hönsen, tror det blir skoterställ på och sen en varm dusch och hopp i varma myskläder som jag ska hänga framför vedspisen med jag duschar :)

Kameran har jag inte tagit ut sen det blev kallt, den fryser ihop vid rena tanken om att få vistas ute men så fort det blir mildare ska vi ta en promenad, jag och kameran. Det är vackert ute nu :)

Julklapparna är jag snart klar med, har bara några få kvar. Till Gumman ska jag köpa till ett par arbetsbyxor från Jula och en present då hon fyller fyra 21/12. Gubben måste jag hitta något till också, likaså mamma men alla andra är klara. Det är riktigt skönt, i år ska jag mysa i December och inte jaga som en tok.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards