CrossCreekRapids

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Ingela - 3 februari 2010 09:25

Click to Mix and Solve

Av Ingela - 3 februari 2010 08:27

Vädret är verkligen skit just nu. Antingen är det snöstorm eller så är det svinkallt. Vi har inte kunnat tillbringa många minuter ute då vi antingen blåser bort, snöar över innan vi nått snödrivan eller frusit bort fingrar och näsa på mindre än en timma.

Igår var det rykande snöstorm utanför fönstrena och ca 2dm nysnö damp ner. Det bedarrade under kvällen/natten och en önskan om åtminstone varmare väder idag fanns men vad blev det? Jo, strålande sol och -25... alltså en innedag till. Dra igång bilen känns inte heller lockande trots motorvärmare. Tror Ford har missat lite i tillverkningen; värmepaket. Visst bilen blir varm men inte som en gammal volvo.

Kameran tar jag inte ens ut, snöar över, blåser bort eller fryser ihop. Nya bilder kommer vid bättre väder.


Idag blir det köksbordet, jag ska läsa lite till skolan i morgon och Gumman kommer garanterat att jojna mig med sina kritor. Hon går också skola säger hon. Stackarn har inte begripit att större delen av hennes barn och tonårstid kommer att tillbringas i skolbänken.

Nu ska jag återgå till Weissenrieders bok "skapande kraft för kunskap och utveckling" i väntan på posten och mina nya garner. DE är dagens höjdpunkt, kvällens blir syjuntan. Måste hitta på något att bjuda på också...

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards