CrossCreekRapids

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Ingela - 18 januari 2011 19:47

Kommer förmodligen att innehålla en mängd svordomar så gillar du dem inte eller är känslig, sluta läsa här...


1. Jag vill göra annat med min fritid än skotta detta jävla vita puder konstant.


2. Hade människan varit utrustad för permafrost hade vi varit jävligt håriga och inte behövt se ut som eskimåer så fort huset ska lämnas.


3. Ta på sig eskimåkläderna för att våga gå ut tar minst 20 minuter och sen är man för trött eller för varm för att orka gå ut.


4. Tro mig, tomten kommer även utan snö. Han kan väl för fan bli modern och skippa släden och skaffa fyrhjuling i stället.


5. Köra av vägen eller få paj bil efter vägen är direkt förenat med livsfara då man riskerar att frysa ihjäl på studs.


6. Fryser i bilen gör man ändå, det finns ingen biljävel som är gjord för nordiskt klimat (vad nu det är) och ingen bil tillverkas i Sverige längre oavsett vad folk säger. Volvo har blivit riskokare och Saab är numera  en jänkare.


7. Allt går sönder i denna jävla kyla...


8. Lyckas man mot förmodan hitta något som går igång och förblir helt går det ändå inte att köra då man riskerar att förfrysa det mesta eller konstant sitta fast.


9. Elräkningen spränger brevlådan innan den ens har landat och vedhögen minskar lika fort som smör i solsken trots avsaknaden av sol och värme. 


10. Hitta fram till grill, uteplats, grillring eller annat trevligt att göra kräver minst 10 kg dynamit, lite envishet och en jävla smäll för att hittas åt.


Behöver jag hitta fler punkter för att mitt hat över denna jävla skitvinter? En gång i tiden tyckte jag om snön och skoterkörning men inte i år. Jag hatar dessa jävla kilometerhöga snöhögar med tonvis av det vita helvet. Exotiskt? Skulle int tro de!



Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards