CrossCreekRapids

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Ingela - 5 mars 2011 18:38

En utbytesstudent jag har i min klass har beundrat min os-mössa i rött ett flertalet gånger och nu har jag virkat en i lila åt henne. Hon kommer att bli jätteglad och något vill jag ju ge henne innan hon åker hem igen.

    

Av restgarnet som blev kvar gjorde jag en mössa åt Gumman som gärna ville ha en mössa också. Som avslutningskant använde jag lite restgarn som legat länge.

 

Till båda dessa mössor har jag använt Drops eskimo och virknål 9.

Jag har även stickat klart min mössa med fläta och pluttar sedan länge...

 

Till denna mössa har jag använt mig av Drops Nepal och rundsticka 5,5. Har börjat på en löskrage till denna mössa i samma garn. Den kommer att ta lite tid då det är 178 maskor som ska plöjas igenom...


Sen har en ängel mailat mig ett mönster på ananassjal och nu på svenska! Jag blev så lycklig :) Var in på Hemmafröjd i Byske och ramlade över det perfekta garnet. Ett jättenystan från On "nånting outläsligt" på hela 500g! Melerat i svartvitt och lagomt lurvigt.

Blir virka sjal sen efter kragen. Tack än en gång för mönstret! 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards