CrossCreekRapids

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Ingela - 8 mars 2011 15:59

...och det är jag glad för. -5 kg på ca 12 timmar, roligare bantning kan man ha. 

Jag brukar inte skriva om sjukdomar i bloggen, det hör liksom inte hit men nu är cirkeln fullbordad och det är liksom oundvikligt efter snart en vecka med detta elände. Det började i onsdags med Gumman som fick akuthämtas på dagis sen åkte Gubben dit i fredags och jag igår. Nu får vi hoppas att eländet har packat väskan och flyttat för denna gång. 

Sen börjar jag undra lite över detta med att börja om på dagis, inte nu för att Gumman behöver åka dit denna vecka då jag har sportlov men de som inte har det. Jag har hört att man ska vara hemma i 48 timmar (pga att du fortfarande kan smitta dessa timmar) efter tillfrisknandet innan de lämnas på dagis igen men hur många håller det? Jag vill själv att Gumman ska vara pigg och äta ordentligt innan hon åker tillbaka. Detta mest för hennes skull, hur kul är det att vara på dagis halvdassig men även för att visa hänsyn till hennes dagiskompisar. Detta elände vill jag helst inte skicka vidare till någon annan, så hemsk tycker jag den är. Tyvärr misstänker jag starkt att det är inte alla som håller dessa 48 timmar utan skickar tillbaka så fort de varit "friska" ett dygn. Undrar varför? Inte fan är jag fräsch idag trots att jag varit "frisk" i lite över ett dygn och jag hade INTE åkt o jobbat varken idag eller i morgon men det verkar vara helt legalt att skicka tillbaka barnen till dagis för en del. Nu moraliserar jag inte på vårat dagis utan över hela Sverige... 

Tänk efter före och visa lite hänsyn, barn protesterar väldigt sällan åt våra påhitt då mammas/pappas ord är deras "lag".

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards