CrossCreekRapids

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Ingela - 4 mars 2012 20:22

Jag har inte skrivit på länge här i bloggen, jag har saknat inspiration. Kameran har legat nerpackad hela vintern, orkidéskåpet har jag stängt ner, har knappt stickat något och jag har inte heller gjort något större väsen inne. Nu har dock vårsolen börjat visa sig och dagarna blir längre, jag har fått mer ork och jag har börjat se ljuset i tunneln igen :) Orkidéskåpet har nu intagit formen växhus och förgroning av tomat, chili, peppar, jalapeno, pelargoner, paprika och en del kryddor växer så det knakar där inne.

 

För att behålla fukten bättre (vilket det här skåpet var vädelöst på) så har vi satt in sålådor. 


 

Jag har även tänkt beställa lite andra frön och sticklingar som kommer att få husera där inne när dessa är utskolade i svaldrivningen.

Vad som ska göras ute i trädgården i sommar har också börjats planeras. Det blir nog ett "lusthus" i armeringsjärn med blombänk runt om. Får se om det blir ett hallonland också, jag älskar hallon men jaga vildhallon är inte riktigt min grej. Mycket väsen för lite i hinken...

Ett par vantar har jag designat också men mer om de i ett annat inlägg :)

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards