CrossCreekRapids

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Ingela - 25 mars 2012 20:47

Jag har ju planterat en massa fröer i år, det är ganska avkopplande och se de små sakerna gro och poppa upp ur jorden. Idag har det blivit perennasådder som är utställda i kylan för att få kylan de behöver för att gro. 

Här har jag planterat:

Vit rosenhatt

Rosenmalva (ska tydligen sprida sig som ett ogräs om den trivs)

Akleja (rosa och blå)

Akleja nora barlow

Akleja black barlow

Blå bergvallmo

Fjällsippa

Backsippa

Vitsippa

Jakobs stege (vit)

På väg in i både fröväg och småplantsväg är vit akleja och nävor.


Inne i lekstugan trängs pelargoner, tomater och chili.

Det ser inte mycket ut för världen i fotoformat för lampan där inne ger ett sånt violett sken att allt som är växtgrönt intar en jordfärg och försvinner på fotona.

Här trängs tomatsorterna:

gul pärontomat

cherokee purple

baby plum orange

black zebra cherry

green zebra

mr stripley

ponderosa

black krim

white wonder

evergreen

svart körsbär

Till inglasningen har jag planterat frilandshibiskus och blyblomma. Jag håller en tumme att de ska gro och bli något

Ny växtlampa var vi tvugna att skaffa då den gamla högtrycksnatriumlampan hade spruckit i höljet. Nu blev det en ledlampa enkom för växter.

Grymt äckligt sken och när man varit här inne ett tag och går ut är världen lila men jag tror det blir fint då plantorna verkar gilla den.   

Av Ingela - 25 mars 2012 20:30

Inatt kom det snö :( usch och fy. Vet inte riktigt vad min Gubbe hade tänkt men han plockade fram traktorn för att skotta lite. Det blir lite mer än skotta.

Först lyfte han lös dörren till hölidret med snöslungan och sen förflyttade han både gräsmatta och infart ett par meter.

   

Bättre lycka nästa gång älskling ;)

Själv har jag pysslat med annat... 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards