CrossCreekRapids

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Ingela - 5 mars 2012 19:23

Blommade även förra året men med två stänglar som var översållade med doftande blommor. I år kom det också två stänglar men bara en halv orkade fram och det är mitt fel, jag slet nämligen ut den ur skåpet då stänglarna var ca 2 cm långa. 

Den är lite knepig att fota då läppen är böjd uppåt.

 
Det här fotot har mer korrekt färg i sig men den nästan ännu mörkare i verkligheten. 

   

Sen den kom ut ur skåpet har den stått i söderfönster i en vas. Huruvida vasen är bra eller inte för barrotade orkidéer tvistade de lärde om. Jag valde att sätta ner den i en vas då den är van från skåpet att alltid stå med fötterna blött då den sökt sig självmant ner till vattenbadet med rötterna. Vet inte om jag skulle rekomendera vasodlingen annars då det väldigt lätt blir för blött där och plantan ruttnar bort och det vill vi ju inte. 

Av Ingela - 5 mars 2012 19:21

 

Modell; min syster Foto; Jag

   

Modell; V Foto; Jag  


Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards