CrossCreekRapids

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Ingela - 18 mars 2012 19:54

Mitt projekt i sommar blir ett lusthus i armeringsmatta med tillhörande gigantisk blombänk runt om. Jag har de senaste dagarna gnuggat mina vintertrötta hjärnceller till vad som ska finnas i denna bänk. Vi har tagit beslutet att bladen ska vara vackra och sen blir blommorna en bonus. Här har jag dock tullat på detta då jag ska ha lite klätterväxter på armeringsmattan. Blåregn, två klematisar och pipranka (alternativt humle) kommer att få klä in huset. Sen var problemet bänken runt om men efter mycket kikande blev valen lite olika rosor, nävor, akleja, alunrot, dagliljor, jakobs stege, solhatt, rosenmalva och som marktäckare blir vintergröna. Sippor och olika vårlökar kommer också att planteras så det fort blir frodigt där. Summan för alla växter blev horribel så jag kommer att fröså det som går och har fått tag i "gratis" frön via några trädgårdsvänner. Det är egentligen byteshandel :) och är ett alldeles underbart sätt att få tag på växter. 

Nu väntar jag bara på att snöh-vetet ska försvinna så jag kan börja...

Av Ingela - 18 mars 2012 19:52

 

 

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards