CrossCreekRapids

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Ingela - 1 april 2009 21:19

Jag har klarat mig undan från skämt idag, däremot drog jag en vals för mina stackars elever idag. De trodde inte jag var slug någon stans. Hehe... Vi hade om Sverige idag, landskap, största städer, landskapsdjur och blommor. De frågade snällt om vad som skulle komma på provet. Kunde inte låta bli...


- Ni ska kunna namnen på alla landskap och var de ligger på kartan. Sen ska ni kunna märka ut största staden i varje landskap, namnge alla landskapsdjur och blommor. Ni ska även kunna vad som är norrland, svealand och götaland, vilka landskap som hör dit...


Det blev toktyst i klassrummet, jag kunde höra hårstrån falla och jag såg lite panik i deras ögon. Provet är på fredag. Sen frågade jag lite försynt om vilket datum det var idag. När de kläckte svaret trodde jag att pennor skulle komma flygande men istället blev det ett gott skratt och en tjej tyckte att jag inte skulle skrämmas så.

Ibland är det kul att skrämmas, hehe.


Annars har inget hänt, har varit på våran trevliga junta och virkat ett par varv på min virkning som jag är hyffsat less på. Virka fasta maskor, runt, runt, runt och runt igen. Snart är slutet nära eller rättare sagt jag ser slutet :) sen blir det virka fjärilar. Ska göra en mobil till kuvösen.


Nä nu ska jag hoppa i lådan. Sov gott!



Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards