CrossCreekRapids

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Ingela - 20 april 2009 21:12

Då P;s dotter har feber fick jag ta hennes tre pass idag på min lediga dag. Lite extrapengar gör inte alls ont.

Jag har börjat spana lite efter höns, det saknas djur på denna gård. Skulle vilja ha Brahma och Dvärgkochin. Eventuellt Vaktlar också. Problemet är att de närmaste stället jag har hittat dessa på är Ö-vik. Kanske får bli en liten helgsemester dit. Varför finns aldrig det jag vill ha närmare? 


Det känns som att denna vecka kommer att bli händelselös, har lite småfix men orken brukar tryta sen Gumman har lagt sig. Måste plantera mina penser och nejlikor iaf sen tror jag det inte blir mer. Ganska skönt med kuvösen, kan dra igång vår och sommarblommor rätt tidigt :)


Nä dags att agera innan sängen, ha de

Av Ingela - 20 april 2009 15:05

Jag har fått sköldlöss i skåpet :( Det var inte alls roligt.

Den plantan som fått sköldarna har jag torkat bort alla sköldar med provadolösning (provadopinnar upplöst i vatten) sen har jag sprayat alla plantor med lösningen. Detta ska nu upprepas tre gånger till med några dagars mellanrum. Jag hoppas de försvinner, ska visst vara ganska svåra att bli av med.

Det är första gången jag har ohyra i mina orkidéer men någon gång ska väl vara den första.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards