CrossCreekRapids

Alla inlägg under mars 2010

Av Ingela - 25 mars 2010 19:35

I veckan har det varit fullt ös. Måndag var vi hemma jag och Gumman, pysslade med skolan och hade främmande. Tisdag så jobbade jag på skolan jag jobbat på. Onsdag fick jag testa ett "nytt" jobb, hade svenska på IV, roligt var det men jag var trött i huvudet då jag kom hem. Lite annorlunda att undervisa svenska elever och inte invandrare så det var en liten omställning. Idag så skulle Gummans årskull på dansshow så hon ville jättegärna åka på dagis och självklart fick hon det. Jag passade på att göra en massa ärenden som kräver köra 500 meter, ut ur bilen, in i bilen, köra 500 meter osv. Först Granngården för hönsfoder och kattmat sen jobbet för att lämna in papper så jag får löningen. Chefen var gullig och skickade internpost till rektorn på Vux så jag slapp sicksacka genom stan ut dit. Sen till S för en snabb kopp kaffe och sen ut till Blomterlandet för att kika in orkidéutställningen. Den var en besvikelse i år, Arne Kastberg var inte där och därmed föll alla goa arter bort. Fyndade dock en Praghmipedium Sedenii som fick följa med hem. Efter detta till ICA i Byske och handla, till mamma för att käka lunch och sen hämta Gumman på dagis och hem igen. Väl hemma fortsatte jag, dammsugade och rensade kattlådan, plockade bort skitsaker och funderade ut en snabb och smidig middag sen gick luften ur mig. Blir nog en tidig kväll och sen tar jag och Gumman ut ledigt i morgon. Ska bli skönt...

Nu ska jag ut och natta hönsen sen dö i soffan och invänta lyxfällan.

Av Ingela - 24 mars 2010 19:26

Igår hade jag lite kli i fingrarna sen vi lagt Gumman, surfade runt lite på olika sticksidor och fyndade ett mönster på en mössa som endast krävde 100g Eskimogarn och jag hade 75g kvar efter OS-mössan. Tog en chansning om att det skulle räcka och satte igång lagomt till House. När House var slut så var mössan klar   

 

Av Ingela - 22 mars 2010 20:24

När jag virkade denna mössa första gången blev den gigantisk. Riva upp. Andra gången blev den inte fullt lika stor men ändå stor och inte riktigt som jag ville ha den. Riva upp. Tredje gången gjorde jag den ytterligare lite mindre och kortade ner den lite (fem varv) och nu är den perfekt! :)

 

Av Ingela - 22 mars 2010 20:07

Helgen har förflutit rätt lugnt egentligen, lördag gjorde vi inte många knop alls utan satt mest nere hos mamma, surrade och drack kaffe. Söndag dök P upp och sen kom min bror G med familj. Vi grillade våfflor ute till lunch och sen blev middagen kälknöl till middag med potatisgratäng. Det är tur att vi brukar ta i ordentligt då vi gör helgmiddagar så det räckte lugnt till alla inblandade, K fick till och med en lunchlåda med sig hem. Sen snabbrensade jag garnlådan och E fick en kasse med garnsnuttar och uddanystan med sig hem. Hon fingervirkar tydligen en del och har börjat testa virka och/eller sticka. Inga gladare än jag och hon, jag blev av med garn jag inte behöver och som bara tog plats och hon fick en hel kasse att öva sig på.


Idag så dök min moster I upp och jag beställde skyndsamt dammsugarpåsar med de. Min var så full att nästan sömmarna gick upp och dammsugaren sög inte ett skit. Jag fick stoppa in dammtussarna i slangen och skaka ner de i påsen. När de åkt passade jag på att dammsuga med en sugande dammsugare :)

Av Ingela - 21 mars 2010 20:21

   

Av Ingela - 20 mars 2010 21:37

Började igår på Gummans Åremössa och den blev klar idag.

Gjorde den strax över 40 cm istället för 50 cm som den är i vuxenstorlek. Passade fint på Gumman.

Nu har jag påbörjat min OS-mössa som blir allt annat än sverigefärgad.

Helt röd ska den bli. Virkar den i Eskimo och halvstolpar, det har ju varit en del skriverier om vad som är rätt/fel då det står i mönstret att det ska vara fasta maskor. Får se hur det blir...

Garnet har jag inhandlat hos syosticka

Av Ingela - 20 mars 2010 21:36

   

Av Ingela - 20 mars 2010 09:22

Nu har jag fått till Java   

Click to Mix and Solve

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards