CrossCreekRapids

Alla inlägg under november 2010

Av Ingela - 4 november 2010 20:21

Gumman skulle på fyraårsbesikting idag, hörsel, syn, vikt och längd skulle kollas upp. Hörseltestet gick inget vidare, hon tyckte det var totalt värdelöst att flytta bollar då hon hörde pipen i lurarna. Tråkigt, var det. Mäta och väga gick mycket bättre och sen syntestet... Gick lika värdelöst som hörseltestet. Säga bokstäverna som hon skulle kunna var inga problem det var ju kul att stoltsera med att hon verkligen kunde dom. Sen titta på stora tavlan; varför ska jag rabbla om bokstäverna hela tiden? Tråkigt det här också... Gumman hittade ett pussel som hon knåpade ihop på ett par minuter och vår goa distrisktsköterska tror samma som jag, att det var för lite utmaning för henne. Vi får komma tillbaka sen och göra om. Sen skulle vi iväg till mitt jobb och fixa lite men här utanför vårdcentralen tog det stopp, bilfan ville inte starta, igen, jag blir så less. Gumman tog till tårarna och tyckte att nu blir det inget mammas jobb. Jag grät en skvätt jag också, inte över att jag eventuellt skulle missa jobbet men över att bilhelvetet var död. Gubben ryckte ut, mätte batteriet och i det fanns ström. Hmmm, skruvade lite i pluspolskabeln på batteriet och då hoppar fanstyget igång. Gubben drar hemåt med min skrotbil och jag tog hans, Gumman glad över att få åka till stan och mammas jobb. När vi var klara och åkte av hemåt igen tog hon till tårarna igen, vad var nu fel? Jo, vi hade ju inte gått i några affärer på stan. Lovade att gå in på hemmafröjd i Byske, blev dyrt... sockgarn, en pysselbok, tjocksockar, en mjukisIor blev det i påsen. Skitunge   

Av Ingela - 3 november 2010 20:19

Min Encyclia (Prosthechea) vittelina har jag visat tidigare och nu har hennes granne Paphiopedilum vinicolor slagit ut sin jätteblomma. De är vackra tillsammans med färgkontrasterna; brandorange mot djupt röd, nästan svart.

   

Vinicolorn odlar jag i min latmansodling, det vill säga ett högt fat med lecakulor som alltid är fuktiga. Då de behöver påfyllning häller jag genom krukan på plantan. Den står i österfönster utan tilläggsbelysning och blommar snällt. Enligt noteringar sist för ett år sedan men jag har för mig att den även blommat mellan nu och då.

Av Ingela - 3 november 2010 19:31

 Tenacious D - Classico .mp3 
 
Found at bee mp3 search engine


Av Ingela - 1 november 2010 19:53

I helgen blev inte många knop gjorda här...

Lördag åkte Gubben till jobbet ett par timmar, inhandlade även generatorrem till bilen så nu funkar den igen TJOOHO! Själv hade jag främmande ett tag.

Söndagen satt hela familjen mer eller mindre hela dagen i soffan och kikade på Gummans nya Kalle Ankafilm som P kom med. Den har redan snurrat ett par varv. Jag satte om en ynka liten blomma, det var mitt nyttiga den dagen.

Trots aktivitetsbristen har vi mått skööönt och en slöarhelg var behövlig.

Idag har jag jobbat, utan elever, de har lov. Urk vilket tråkigt jobb jag har utan elever men jag hann flytta om papper i mängder. Trodde jag skulle klara mig med en pärm på denna termin men tji fick jag. Blev två till... Gubben och Gumman har varit hemma idag då dagis är stängt pga utbildning/planering. Gubben hade dock inte åkt till jobbet iaf då han är rent av döende i sin förkylning. Stackarn...

Bildbrist har jag också både här och i kameran, konstant mulet eller dåligt ljus trots sol gör att fota känns lite meningslöst då bilderna ändå blir skit. Hela hösten har bestått i ett konstigt blått ljus som kameran galant fångar upp trots idoga inställningar. Nu har ljuset dock intagit ett gulaktigt sken som är lika jävligt. Jag ger dock inte upp, fota ska jag göra, snart. :)

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards