CrossCreekRapids

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Ingela - 17 maj 2010 20:13

I helgen har det verkligen varit sommarvärme och snön har toksmält bort. Våra "nya" (de har ju ändå bott här ett tag) Coonisar har fått komma ut i solskenet. Daylight trivs som fisken i vattnet ute och hon hade en egenhet att tvärrusa ut, stanna mitt på gården och titta på oss för att säga "hehe, ni kan inte ta mig" men blir besviken då hon inser att vi inte kommer att jaga henne. Nu har hon slutat med detta och tar det lugnt då hon går ut.

   

Gloria spenderade de första två dagarna att ligga i farstun och titta ut, det var ju jättehemskt där ute. Sen vågade hon sig ut i inglasningen för att ligga och spana där men så fort en fågel for förbi eller ett oväntat ljud hördes så sprang hon in. Nu törs hon gå över hela gräsmattan men lämnar den inte och går inte heller bakom huset.Tyvärr gillar hon kameran för mycket eller så inte för hon lyckas alltid göra någon grimas på bilderna, hon ser inte klok ut ibland...

 

Min kissäkrade blombänk fungerar fint :) De har försökt men gett upp, nu går de inte ens dit längre. Lovade en bild så här kommer den.

Tyvärr så har en sork eller mus bosatt sig där och äter upp alla liljor och dagliljor som kommer upp. En daggkåpa får också stå ut med en del. Jag har sett att katterna sitter mkt där och spanar men de har inte lyckats fånga eländet ännu. Jag har funderat på sätta ut råttfällor under natten för då är katterna inne och kan inte fastna i dem. Fanstyget ska fast!

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards