CrossCreekRapids

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Ingela - 25 maj 2010 14:21

I lördags började ta Rinexin mot mina jäkla bihålor och jag har sedan tidigare anat att jag inte kan sova på dem men mamma trodde förkylningen då var boven. Sagt och gjort, jag tog en tablett lördag kväll och gick och la mig. Vaknade en timma senare och var så jäkla rastlös, snurra, snurra, snurra, upp, vandra lite, gå lägga sig, snurra, snurra, snurra och snurra igen. Vid fyrasnåret frågade min stackars Gubbe vad sjutton jag höll på med. Lyckades somna om då han la armen om mig så jag inte kunde snurra. Gumman vaknade sju... hur trött var inte jag då? Dop senare under dagen och jag kände redan på morgonen att jag egentligen inte orkade pga eländig natt kombinerat med dunderförkylning. Gudmor som jag skulle bli var det bara lägga iväg, klarade dopet med ett gäng bamyl och nässpray. Fikat såg gått ut och det var det säkert för tårtorna smälte i munnen likaså fikat men jag kände ingen smak. Dog i soffan då vi kom hem och fick senare feber.

Igår låg jag hela dagen, åt knappt inget, det smakar ju papper allt jag stoppar i mig och tyckte synd om mig själv. Efter x antal timmar i soffan hade jag en grym värk i rygg och huvud så det blev fotöljen. Natten mot idag fick jag en liten febertopp till och det som är mest irriterande är att den går bara upp till 38 och sen ner igen. Idag har jag också haft en febertopp, upp till 38 och sen ner igen. Idag är jag dock bättre, orkar vara uppe lite och har orkat sätta igång en maskin tvätt och vikt lite kläder jag tvättat i helgen. Dock sittandes så det är inga akrobatiska övningar jag håller på med. Orken finns där inte alls. Det värsta är att jag hade fått jobba förmodligen hela veckan om jag velat men nädå jag ska ligga i denna förbannade eländiga förkylning. Jag fick till och med säga bort torsdagen för jag ligger efter i skolan också då jag inte orkade titta åt en bok igår. Idag har jag faktiskt tittat lite ;)

Nu ska jag bädda ner mig igen, dricka lite te och invänta lite ork för att kasta om i maskinerna.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards