CrossCreekRapids

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Ingela - 21 maj 2010 21:46

därför har inläggen varit obefintliga i veckan. Jag har gjort en inlämningsuppgift och jag har jobbat. Sen dök min jävla förkylning upp igen som ett brev på posten, satte sig på bihålorna som vanligt. Nu går jag på Bamyl, nässpray och sinova. Har som tur är ingen feber men huvudet känns ungefär som en geleefterätt och rör jag det för fort eller böjer mig fram så gungar hela gelen.


Idag hade Gumman en klipptid i Piteå hos sin och min frisör Carro. Gumman längtade dit och hade knappt tid att äta mellisen klart på dagis. Hon satt så snällt medan Carro klippte henne.

 

Jag har beställt lite på Ellos rea också, det blev ett par skor och en klänning/kjol. Jag har aldrig tidigare beställt skor så det var lite spännande att prova men de satt perfekt och var sköna.

Klänning/kjolen var jag lite tveksam till också då jag har lite knepiga storlekar och just axelbandslösa klänningar kan vara förödande då jag har breda axlar men denna funkade fint. Den har ett fint fall och är lagom lång både som kjol och klänning, inte för lång och inte för kort.

 


Sen har två fjäderbollar bestämt sig för att ruva fram lite kycklingar, de gör inte speciellt mycket väsen av sig men tuppen har blivit skvatt galen. Jag plockar in äggen med en upplockare för rullstolsbundna, plockar ut vattenhinken med en krycka och foderbingen tar jag "fel" väg. Så fort någon öppnar dörren står han där som en annan brushane, arg som ett bi och anfaller allt som rör sig. Går man utanför deras tillhåll i fuset så får man också veta detta och närma dig för Guds skull inte ruvarna då jäklar... Trots att han är liten på jorden med sin föga vikt på knappt 1 kg så har jag en grym respekt för bollen just nu. Jag hoppas verkligen att han blir sitt lugna fina jag igen annars blir han utbytt fortare än han kan säga kukeliku...

Nu ut med atteraljerna för att mata åbäket och ta in lite ägg.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards