CrossCreekRapids

Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Ingela - 3 juni 2008 13:02

Har en liten reflektionsrapport kvar att skriva men hjärnan har visst redan tagit sommarlov. Jag har inget att skriva ner på datorn, känns som att jag endast ordbajsar och inget blir bra. Den ska vara inne på torsdag så det blir knivenmotstrupenjobb igen. Fast ibland blir det bäst då och inte då man har tid att tänka igenom allt. Blir bara felformulerat och plumpigt då.

Igår kväll tog jag kameran och gick ner till älven, var alldeles spegelblankt och solen höll på att gå ner. Det var så vackert, lite bilder: Det är läckert när man har svårt att se vad som är upp och ner på bilden.

Här är en riktig luring:

Kollade även till våran knipholk, har inte sett någon knipa i den nu i vår så jag trodde den var tom. Stack in kameran och fotade för att få se hur skitigt det var i den, om den måste städas.De gillar inte skitiga holkar och

se vad jag fann:

 Blev aningens förvånad, änder bygger väl inte holkar? Trodde de hade bo på marken... Vi blev nog lika förvånade båda två.


Har fått mina älskade orkideér från Grekland nu. Två är så små att jag hängt dem på en annan barkmonterad, jag tappar nog bort de annars. Blev jättenöjd med plantorna, nu väntar jag på blomning. Får se hur långt borta det är. Med min tur, ett par år.

 

 

Överst från vänster: BLC Gold digger, BLC fuchs orange delight X Rojo, Microsaccus griffithii, Sophronitis cernua och den ensamma bilden är en 

LC Haw Yuan angel "blue angel".

Ropade in en till på auktion igår, den kommer i morgon. Gillar dessa auktioner då man kan avbryta på plånboken säger ifrån. Det är lite svårt att pruta på affär. Dock håller inte supermamman med om det, kanske skulle gå på kurs hos henne... :) Många slantar små kan bli en stor slant i slutändan.

Nä, skrutt, detta duger inte. Dags att dyka med näsan i böckerna och få den eländiga reflektionsrapporten klar någon gång. Först en liten ryk och eftermiddagskaffe på bron i solen.


Hare bra.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards