CrossCreekRapids

Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Ingela - 18 juni 2008 12:02

och dom är stora i år, en jumbojet som landar på en och tar med hela köttstycken. Jag talar om bremsen (bromsen). De ser ut som armens hela flygflotta, allt från jas 39 gripen till tunnan. Inte alls roligt när dom kommer under sommaren.

Inne i kuvösen luktar det gott nu, alla pioner står nu i full blom. Här är den som är äldst och blommar mest: 

Ska fota den när alla knoppar har slagit ut, ännu är det bara denna. Brukar bli ett rosa hav. Tyvärr brukar inte grenarna orka bära upp 3 stora blommor så en del går av. De blir lika fina inne i vas.

Även en halvdubbel och en jätteenkel har slagit ut: 

Här kommer en bättre bild på den rosa enkla. 

När denna bänk har blommat ut hoppas jag att det börjar blomma i den under köksfönstret. Den är ännu bara grön.

Annars har här inget hänt, såg en "huggslang" idag när jag var ute och gick. Tycker inte om de alls, speciellt inte med barn och hund.  Har sett rätt många i år, har varit lugnt med dom ett par år men råttinvasionen hjälper nog till att få hit dom. Visserligen har gnagarna försvunnit, har inte fått några fler i fällorna och ingen ny skit har tillkommit heller. Skönt.

Nä ut i solen och mysa, ska käka lunch ute har jag bestämt. Lugnt och skönt.


Hare bra.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards