CrossCreekRapids

Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Ingela - 28 juni 2008 21:50

Det är Skelleftefestivalen i helgen, är inte mycket för festivaler. Det är trång, varmt och allmänt jävligt. Trots detta besökte vi festivalen idag under dagtid, brukar vara mindre folk då och sen kostar det inte att gå in. Första projektet var att hitta en parkeringsplats. Det var knökfullt överallt. Nästa projekt var att ta sig fram på festivalområdet, det var inte lätt med barnvagn kan jag lova. Lär av mig, lämna barnen hemma även på dagen. Folk brydde sig inte om varken mig eller barnvagn och trängde jag mig förbi var det nästan så att de klev eller hoppade över barnvagnen. Kan faktiskt erkänna att idag är jag skyldig till hudavlagringar på diverse hälsenor på grund av påkörning med barnvagn. Mohaha. Tyvärr så såg jag en hel trös med hundar på festivalområdet, allt från pyttesmå pudelvalpar till gigantiska rottweiler. Varför i allsin dagar tar man med sig hundar på en festival? Fast det är lika korkat att gå med barnvagn. Fördelen med barnvagn är att gumman sitter hyffsat skyddat i en stålstälning medans vovvarnas tassar får ta emot allt från ballerinaskor till stilettklackar. Vansinne, skulle vara förbjudet med dessa stackars djur på en festival.

Efter denna galenskap så drog vi iväg till morsans särbos stuga, grillade god mat och fiskade lite. Skönt och komma ut på landet när man varit på stan och slagits. Hade varit lika skönt att köra direkt hem då vi också bor i skogen men alltid trevligt att sitta och spåna på någons annans altan.

Nä, glutta lite burk med gubben en stund innan det blir lådan.


Hare bra

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards