CrossCreekRapids

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Ingela - 8 oktober 2009 21:51

Jag har då som ni kanske läst jobbat tre dagar i veckan och detta innebär att jag ligger efter i pluggandet tre dagar. Känns lite surt men samtidigt kommer jag att le lite då jag får lönen, arslet bak alltså.

I morgon blir det lite ranta, ska lämna tillbaka en bok, till S och hämta två orkidéer jag beställt, lämna skrot i Byske på lilla sorteringen. Jag HATAR sopsortering, vi har ju för sjutton ingenstans att förvara skiten tills man har en resa att göra och kan lämna det då. Gamla hus är inte gjorda för nya saker har jag konstaterat. Sen hem och dyka i böckerna och tokplugga inför Luleådagarna till veckan. Pust.


I hönshuset har en tupp dött idag, verkar som att de har slagits då han var blodig. Dags att rensa ur bland tupparna tror jag. Vill någon ha en tupp så skicka ett mail. (Adress finns i presentationen) Det är en hel del Dvärgkochiner och två Brahmatuppar. Lite friskt blod i sin hönsflock är aldrig fel. Många av tupparna kommer från södra Sverige, upptagna som avelsägg och kläckta i maskin. Helt underbart söta och nästan tama, de kommer då fram iaf då man kommer in i hönshuset men de gillar inte än att man tar i dom. Ska försöka fota dom i helgen och lägga ut bilder...


Nu ska jag hoppa i lådan så jag orkar tänka i morgon.


Natti natti

Av Ingela - 8 oktober 2009 18:23

   

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards