CrossCreekRapids

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Ingela - 12 september 2009 21:55

Jag har gått och gruvat lite över mina blombänkar men idag fick jag tummer ur. Grävde upp alla blommor i min bänk vid soluret och rensade bort en massa som inte ska vara där. Sen gick jag lös på blombänken under köksfönstret, upp med alla stackars plantor som var någonstans under jättedaggkåpan. Flyttade dessa till solursbänken och grävde ner dom. Nu har jag planterat irisen efter konstens alla regler så nu hoppas jag på blomning där.

I morgon blir det att snygga till i bänken under fönstret, jag hann inte riktigt färdigt idag, hipps vipps var det middag. Det blev en Frasses för jag och Gubben, Gumman ville äta fiskbullar med mormor Obestämd Jag var inte sugen på fiskbullar...

Sen vi kom hem har jag suttit och gått igenom alla orkidéer i skåpet, vilka har namn och vilka har inte namn? Hittade sex stycken som behövde lappar. Ibland blir det bara inte att man skriver lappar på vad de heter och ibland har man nog bara ren tur som kommer ihåg vem det är. Har en hel del plantor nu... M från Grekland ska skicka upp en till åt mig. En Cattleya Taiwan Green Emerald. Måste nog hitta en ny plats för katterna att äta på...


Nu ska jag dö i soffan med min påse chips och dip Glad

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards