CrossCreekRapids

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Ingela - 14 september 2009 21:19

Jag och Gumman drog till stan strax efter nio i morse, hämtade upp moster I och åkte till Partilagret i Öjebyn. Hade tänkt fynda några jeans men hittade inga. Eller jo, jag hittade men de var sjutton inte sköna. Kändes som att ta på sig kraftigt papper... Inte skönt alls, ingen stretch fanns det heller i dom. Nä, då lägger jag hellre ut lite mer pengar och får sköna jeans. Man får det man betalar för som Gubben säger. Sen blev det djuraffären för kattsand och kattmat, blev dyrt... Lantmanna och hönsfoder, köpte även kornkross åt dem och det blev uppskattat. Blev betydligt billigare än det till katterna. Hönsen kanske kan gå +-0 varje månad om de ids börja värpa någon gång.


Igår var Tess och hennes kille hit och hämtade ett gratis vedlass men de fick sortera skiten själva. Det dammar som sjutton inne i vedhuset då vi har haft besök av granbarksborren där. Mycket ved är bara att kasta på majbrasan också då det är mycket "bakaved" och spikved. Blir en finfin hög att elda sen till valborg. Tur man kan glädja någon med veden vi helst vill slippa ta i.


Nu har jag tänkt se SCI klart, duscha och sen hopp i lådan.

Av Ingela - 14 september 2009 21:18

   

Av Ingela - 14 september 2009 08:32

Det blir stan för jag och Gumman idag, måste göra tråkiga ärenden. Hönsmaten slut, kattsanden slut och kattmaten slut. Sen ska jag handla också. Roligare ärenden kan man ha. Sen blir det hem och njuta av solen och hösten. Hade tänkt ut i skogen och plocka ljung så jag kan fixa till höstkrukan.

Nu ska vi agera här, vi går fortfarande i nattsärken jag och Gumman.


Ha en bra dag

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards