CrossCreekRapids

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Ingela - 21 oktober 2010 19:40

Det utlovades en ordentlig snöstorm här uppe för ett par dagar sedan och jag väntar fortfarande på den. Det verkar som att den har fastnat i södra sverige, allt vi fick var lite regn och en ordentlig köldknäpp.

Igår efter jobbet skulle min kollega och samkörare in på Blomsterlandet en sväng och jag var inte sen att haka på in, skulle bara titta lite men kom ut med en hibiskus.

Jag är förutom nu orkidéerna barnsligt förtjust i Hibiskusar och då gärna enkla. Kanske påminner de mig om barndommen då det ofta funnits Hibiskusar här... har de dock inte ofta i mina fönster då jag jämt tar livet av dem. Fattar inte vad jag gör för fel, de får vatten innan de torkar ut men kolavippar ändå. Kanske för varmt med tanke på vedeldningen och jag gärna har +27 i köket.   

En annan sak som har dykt upp i veckan är en Epc. Plicaboa 'Dancing Queen'.

 

Ni får ursäkta det extemt mörka kortet men jag och kameran kom verkligen inte överens...

Annars har veckan bestått av fullt ös medvetslös, hela måndagen utvecklingssamtal, tisdag bestod av noll koll, onsdag var en skitdag och idag lite mer utvecklingssamtal och fredagskänsla... Orkade inte ens åka på dagisets föräldramöte i veckan, dålig morsa, jag vet men orken tog slut där någonstans.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards