CrossCreekRapids

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Ingela - 27 oktober 2010 19:04

Bilar alltså, de ska bara gå, gå och gå igen. Kanske att man ska behöva tanka någon gång men annars ska de bara gå, så enkelt är det. Varför då denna irritation? Jo, slutade jobbet i vettig tid, åkte och köpte äggkläckaren jag bokat och sen in på apoteket för påfyllning av lite duschgrejs. Hopp in i bilen och iväg, i Tåme ser jag i ögonvrån en ilsken röd lampa som lyser. Vad nu då, batterilampa... vad betyder det? Kommer bilen explodera nu? Ringer Gubben som säger att generatorn slutat ladda. Oj så jävla kul då, hur många tusen ska biljävelen sluka nu då? Stora frågan var dock om jag skulle ta mig de tre milen hem. Gubben trodde det, snabbhämtade Gumman på dagis som jag hade ringt och bett personalen klä på för att minska batteritorsken. Full spetta hem utan radio, fläkt, skinkstekare, torkare och annat lullull som tar ström. Känns det igen sen sist? Dock ingen snöstorm idag och nästan dagsljus.

Tog mig hela vägen hem, pju...

Halvkrasslig (helkrasslig enligt han själv, har är förkyld... och ni vet ju förkylda män   ) Gubbe går ut för att kolla hur många tusen som bilskrället vill ha. In kommer han efter några ynka minuter (hann han ens dit?) med en trasig rem i näven. Köp en ny i morgon fick jag mumlat. Generatorremmen har gått av, pju säger jag igen, inte snordyrt men irriterande. Hade gärna lagt de pengarna på nått annat.

Skjuts till jobbet i morgon fixat och snattar nog mammas bil på vägen hem igen om inte Gubben skulle orka byta rem i morgon kväll. Ska sitta vid skolbänken på fredag så då måste jag ha en bil.

Presentation


Här skriver jag om våran vardag, djuren och mina ljuva orkidéer.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv i gästboken!

Besökare

Totalt antal besökare:
Denna månad:
Idag:

Sidor jag gillar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Virka!

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards